Ankelproblemer vs træning


Fatty McButterpants
 Share

Recommended Posts

Jeg har de sidste år døjet med tendens til smerter i begge ankelled - periodisk. Der synes en tendens til at det er belastningsrelateret eks i forbindelse med løb eller squat. Smerterne er i leddet, overside og yderside. Anklerne er undersøgt, rgt, scannet. Der er uenighed om der er en løshed og der ses en anelses øget væske - ellers er leddet helt normalt.

Jeg har forsøgt med styrketræning af anklerne, vippebræt, begynderløbeprogram, alt sammen uden held.

Jeg er nået til den overvejelse at jeg skal kigge på min løbeteknik/sko og min løfteteknik.

Og her er mit spørgsmål:

Løbestilsanalyser:

Skal det foregå i bare tæer/sko, lav hastighed/høj hastighed?

Hvem kan anbefales?

Squat:

Sko eller bare tæer (hvis man skal kunne se om teknikken er korrekt)?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vedr. Løbestil analyse. Sportmaster har udstyret. Det foregår i bare tæer. Du bør ikke træne i stød absorberende sko. Evt fivefingers sko.

Barefoot running er ikke den hellige gral og kan i sig selv medføre skader. Men nogle andre skader end med normale kondisko, så det måske hjælpe, da det ændrer belastningen.

Link to comment
Share on other sites

Barefoot running er ikke den hellige gral og kan i sig selv medføre skader. Men nogle andre skader end med normale kondisko, så det måske hjælpe, da det ændrer belastningen.

Tænker nu mere på styrke træning jeg har selv haft problemer med ankel og efter at jeg har droppet løbesko til styrketræning og fået analyseret min løbestil til når jeg løber mærker jeg ikke min ankel og blevet anbefalet five fingers sko til styrketræning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share