Træning med trykket ribben


Lefe
 Share

Recommended Posts

Kære MOL'ere

Jeg har været så uheldig at hoste mig til et trykket ribben, og jeg vil spørge de af jer, der har prøvet det, hvordan I holdt jer igang?

Jeg dyrker normalt løb og cykling, og har både et længere stafetløb og DHL på planen inden for den næste måned. Jeg ved ikke, om det er realistisk, men jeg gi'r det lige et par uger og ser. Jeg kan forstå, at forløbet typisk er sådan, at man efter 4 ugers tid føler sig ovenpå, gi'r den gas med træning og så ender præcis samme sted igen - det vil jeg gerne undgå.

Derfor har jeg bidt i det sure æble og accepteret, at løb, cykling udendørs og styrketræning af overkroppen i hvert fald er bandlyst. I stedet forsøger jeg med spinning, som dog også gi'r smerter pt... bør jeg så lade være? Og hvor længe? Indtil smerterne er væk?

Motion er en fuldstændig integreret del af min hverdag, og jeg bliver sur og gnaven og træt, hvis jeg ikke får trænet. Så jer, der har haft trykkede ribben - hvad har I kunnet træne, hvornår og hvor længe har I holdt pause? Har I trænet på smertestillende, trænet med smerter og hvordan endte det i så fald?

På forhånd tak for at dele jeres erfaringer

/Svært frustreret Line

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej Lefe

Da jeg havde et trykket/brækket ribben fortsat jeg med træning, dog med lavere intensitet og kun til grænsen hvorpå det begyndte at gøre ondt. Jeg lærte ret hurtigt hvor meget luft jeg kunne trække ned før smerten kom og så lå jeg 5-10% lavere end det for ikke at presse for meget på.

Oplever du smerter ved stød (Løb osv.)?

Jeg vil aldrig træne med smertestillende for man skal jo huske på at der er en grund til at det gør ondt. Kroppen vil have du ikke gør det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share