Vægttab nu & her


Mkthar
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg er en 15 årig dreng som har fået en del kilo over hvad jeg gerne vil ligge på. Jeg vejer pt 102 kilo. Jeg er 1.84 høj. Historien er der ikke så meget over, jeg oplevede meget mobberi i 4/5/6/7 og derved hvad alt der var usundt og smagte godt min ven. Jeg har det ikke specielt godt med mig selv, og har ekstremt mange humørsvingninger som også smitter af på mine forældre, kan godt mærke de ikke gider noget fordi jeg alligevel bare sidder der hjemme foran min computer, fordi jeg er bange for at alle kigger på mig, når jeg går eller løber. En af grundende er også for at glæde mine forældre, men samtidigt også fordi jeg vil have det bedre med mig selv.
Jeg har i mange år dyrket fodbold på høj plan, og har tit fået at vide at jeg kunne blive god, hvis jeg gad smide en del kilo. Jeg har flere gange forsøgt, men jeg kan simpelthen ikke få mig selv igang. Madplan, ud at løbe etc, motivation er der slet ikke. Jeg "orker" slet ikke at finde på en madplan hver uge, selvom jeg vildt gerne vil af med de kilo. Jeg vil gerne ligge på en vægt omkring de 75-80, man kan godt sige det haster, men det skal selvfølgelig ikke foregå over en måned. Men det ville da se godt ud hurtigt, men jeg har tålmodighed til at prøve. Fitness center har jeg aldrig været i, grundet min selvtillid. Men jeg giver det gerne et forsøg, når jeg er røget et par kilo ned. Pt har jeg dog en kæmpe skræk. Jeg håber der er nogen som kan hjælpe. Jeg ser det som et must snart, før kiloen ryger på. Både for mine forældres skyld, min egen og fodbolden, da jeg knapt nok kan løbe. I skolen kan jeg også tit høre andre tale om min vægt, og har bare lyst til at gemme mig. Sådan "hold op han er blevet stor, jeg troede ikke det var muligt han kunne tage mere på så stor han er". Jeg vil gerne have nogle gode råd som kan få mig igang, f.eks folks egne erfaringer. Jeg har måske ikke motivation, men føler virkelig det er nødvendigt nu, så jeg er villig til alt.

Link to comment
Share on other sites

Noget professionel hjælp og vejledning kunne sikkert være en ide, hvor bor du henne i landet ?

ellers er der masser af simple ting at gøre, hvis du ellers kan overholde dem, f.eks. altid drik vandt etc.

Så en snak med læge(mener også nogle kommuner giver vejledning henivisninger) for at få henvisning, eller kontakt til en diætist/personlig træner etc. kunne være vejen frem.

Go vind med projektet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share