5/3/1 og Gymnastic Bodies


JokumS
 Share

Recommended Posts

Hejsa. Jeg kører lige pt. 5/3/1 med et lidt ændret "styrke"-skema (fra styrkeløfter-udgaven) fire dage om ugen. Jeg er begyndt at træne mere og mere gymnastik-lignende bevægelser og vil til at gøre lidt mere ved det, og blev interesseret i rutiner der peger i den retning. Fandt så frem til gymnasticbodies.com's foundation-programmer. Er der nogen, der har prøvet dem herfra og evt. har ris/ros til rutinerne?

Og, går jeg på for meget kompromis med disse rutiner, hvis jeg lægger fire dage af til 5/3/1 og de resterende tre dage til GB-programmerne samt løb/svømning? Mit mål med min træning har altid været at kunne præstere bedre generelt samt at kunne presse mig selv mere og mere. Muskelmasse er kun interessant torsdag og fredag aften.

Link to comment
Share on other sites

Du har tænkt dig at træne i 21 dage i træk for at holde en uges fri?

Det ene af dine programmer er beregnet til at træne 4x ugen i 3 uger, med en uges deload, det andet kender jeg ikke, men det er jo ikke tilfældigt at Wendler har skrevet programmet som han har.

Du kunne også bare vælge at træne Wendler 3x om ugen, hvor du kører alle 4 øvelser - så kommer du igennem en træningscyklus på 3 uger på en uge, og kan derfor blive 3x så stærk som alle andre, 3x så hurtigt. :smilerock:

Træning 7 dage om ugen virker som en ekstremt dårlig idé. Afhængig af hvor hårdt det der gymnahopsasa er, kunne du jo vælge at bruge det som assistance til dit Wendler, men jeg er nu ret sikker på at du ligemeget hvad kommer til at skrue noget sammen hvor du laver alt alt for meget.

Husk på at det ikke er en konkurrence om hvem der kan lave mest, men snarere om hvem der kan få mest ud af det de laver. Absolut minimum er i mine øjne 1 hviledag om ugen, men 2-3 vil virke bedre for de fleste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give Fame Boy ret - it's too much. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilket program fra Gymbodies, du tænker på, men mange af gym-øvelserne kan være temmelig taxing on the body and mind, og du ender med at stall'e.

Hvis du taler om 'Foundation One', så kan du måske koble nogle af øvelserne på dine 531-træninger i opvarmning og assistance.

Du kan også bare vente et halvt år, så ligger der nok en ny bog fra Wendler, hvor han foreslår en sådan template... :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er også det, jeg også er bange for - at det er for meget. Tror jeg vil rode videre med sammensætning af et program, med netop foundation one som hjælpeøvelser og fokusere mere på tekniktræning end den "fysiske" træning. Forhåbentligt kan det fungere.

Jeg er godt klar over, at mere ikke nødvendigvis er bedre, men når man nu elsker træning... :weight_lift:

Link to comment
Share on other sites

GVT og Sheiko? Lol,så tror jeg sgu mine lårbasser dør ... :-D Idéen var mest at få noget mere konditionstræning med på 5/3/1 og få alt fokus på core/udholdenhedstræning væk fra styrkedagene, men ja, en god kombi ville nok være at erstatte nogle hjælpeøvelser/rutiner med noget fra Foundation One.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
På 23/7/2013 at 11:33 , TRS skrev:

Haha klasse kommentar Durden.. "Vent et halvt år...." :D...

 

På 22/7/2013 at 21:03 , Dr. Durden skrev:

Jeg vil give Fame Boy ret - it's too much. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilket program fra Gymbodies, du tænker på, men mange af gym-øvelserne kan være temmelig taxing on the body and mind, og du ender med at stall'e.

Hvis du taler om 'Foundation One', så kan du måske koble nogle af øvelserne på dine 531-træninger i opvarmning og assistance.

Du kan også bare vente et halvt år, så ligger der nok en ny bog fra Wendler, hvor han foreslår en sådan template... :)

It is funny because it is almost true. :smile: Der kom i hvert fald en bog med templates.

Jeg genopliver tråden igen.

Er der andre, der har kastet sig over Gymnastic Bodies? Jeg er blevet glad for stretchserien, som jeg kører pt. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Første login i evigheder og fik en update vedr. denne tråd.

 

Vedr. Gymnastic bodies, er jeg ikke up-to-date med konceptet i dag, så jeg er ikke med på hvad strech-serien dækker over. Det er blevet lidt en marketingmaskine, der får Idos hate til at blegne :/ Men uden tvivl, der er nogle gode strækøvelser og strækøvelser virker, når man dedikerer en tiden og fokuset til det.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share