Sammensætning af træning og restitution


teOdor
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg ville gerne bygge noget løbetræning ind i min hverdag. Jeg cykler en del til arbejde (roligt) og på en motionscykel (intenst, interval).

Nu har jeg læst mig til, at kropsforandringerne meget sker på hviledagene, så det er ikke smart at udelade dem.

Som det er, så træner jeg intenst på min motionscykel ca. 3 gange om ugen. Hvis jeg skal løbe 3 gange om ugen, er der næsten ingen hviledage tilbage. Er det dumt?

På grund af skader løber jeg ikke så intenst (<70%HRR?), så jeg vil gerne beholde min cykeltræning (~95%HRR). Skal det gøres samme dag?

Link to comment
Share on other sites

Kroppen kan godt holde til, at du eks. Cykel der og løber dagen efter.

Du skrev du ikke, hvor lang tid du cykler eller løber i. Dette kan godt have en betydning, med så skal vi op i nogle meget store træningsmænger før det endelig betyder noget.

Link to comment
Share on other sites

Godt. Og jeg skal ikke bekymre mig om mindre udbytte af træningen pga. manglende hvil?

O.k. mht. til tid. Går ud fra, hvor dårlig form, man er i i forvejen. Et par km løb og jeg kan mærke det dagen efter. Cykling: 150 km per uge i roligt tempo; motionscykel: superintenst i max 10 min per gang. Det intense kan også mærkes dagen efter.

teOdor

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share