Sign in to follow this  
teOdor

Sammensætning af træning og restitution

Recommended Posts

Hej

Jeg ville gerne bygge noget løbetræning ind i min hverdag. Jeg cykler en del til arbejde (roligt) og på en motionscykel (intenst, interval).

Nu har jeg læst mig til, at kropsforandringerne meget sker på hviledagene, så det er ikke smart at udelade dem.

Som det er, så træner jeg intenst på min motionscykel ca. 3 gange om ugen. Hvis jeg skal løbe 3 gange om ugen, er der næsten ingen hviledage tilbage. Er det dumt?

På grund af skader løber jeg ikke så intenst (<70%HRR?), så jeg vil gerne beholde min cykeltræning (~95%HRR). Skal det gøres samme dag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kroppen kan godt holde til, at du eks. Cykel der og løber dagen efter.

Du skrev du ikke, hvor lang tid du cykler eller løber i. Dette kan godt have en betydning, med så skal vi op i nogle meget store træningsmænger før det endelig betyder noget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godt. Og jeg skal ikke bekymre mig om mindre udbytte af træningen pga. manglende hvil?

O.k. mht. til tid. Går ud fra, hvor dårlig form, man er i i forvejen. Et par km løb og jeg kan mærke det dagen efter. Cykling: 150 km per uge i roligt tempo; motionscykel: superintenst i max 10 min per gang. Det intense kan også mærkes dagen efter.

teOdor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this