Vægtøgning i forbindelse med sport?


Aalborg
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er ny herinde og ved ikke så meget om kost og motion - selvfølig har jeg sund fornuft som jeg synes man kommer langt med:)

Mit problem er som mange andre at jeg gerne vil tabe mig. Jeg dyrker Crossfit 2 gange om ugen og cykler på arbejde 3 gange om ugen(ca. 10km.), jeg kan desværre ikke få presset mere motion ind da det ikke går medmine børn og mands arbejde, øv.

Her er lidt info, så i bedre kan svare.

Jeg er 28 år, 160 og vejer 78,5 kg.

Til morgen spiser jeg en skyr med smag. ca. 200 g

snack: et stykke frugt, holder mig fra bananer.

Middag: 2 skiver rugbrød, med magert pålæg - tun, makral, æg.

snack: igen et stykke frugt

aften: kylling eller laks, med 75 g. grov paste eller brune ris og grøntsager.

snack: Et stykke frugt.

Jeg rører ikke andet end vand og spiser ikke slik eller kage. Jeg kan engang imellem spuise et rundstykke på arbejde, men det er ikke noget jeg plejer at kunne se på vægten. (vejer mig hver mandag).

Men men men HVER gang jeg har været til crossfit, tager jeg på 300-400 g. Ikke meget, men man vil jo gerne det går den anden vej... Hvordan kan det lade sig gøre?

Og er der noget jeg kan gøre anderledes, bedre?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det kun er efter cf/styrketræning, vægten er øget men falder igen, er det helt normalt.

Min egen vægt stiger omkring ½kg efter fullbody, uden det kostmæssigt kan forklares og det har den gjort i alle de godt 15 år, jeg har vejet mig dagligt.

Ja det er kun efter træning den går op. Nå det lyder godt, hvis den normalt også gør det hos dig. Var bare bange for det var en forkert type træning jeg havde valgt:) Tak for svaret.

Link to comment
Share on other sites

Ja det gør det, bare ikke så hurtigt som man kunne ønske:)

Så er der jo ikke noget at bekymre sig om. Det er ganske normalt, at man vejer mere dagen efter træning, de nærmere grunde kender jeg dog ikke lige. :) Fokusér på det store billede i stedet for at hænge dig i den ekstra vandvægt, eller hvad det nu måtte være. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share