Vægt øgning ? rundtosset


Fumlemanden
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er i en for mig meget anderledes situation, lidt om mig... 38 år - ex ryger 6 md med Champix - vægt 123 kg - højde 180, mit rygestop kosted helt vildt på vægten 18 kg og tilsidst blev jeg enig med lægen om at stoppe med Champix.

Jeg har nu i 1 månede været igang sårn for alvor, og er aktiv som aldrig før, men jeg tager forsat på i vægt, dags dato 124,3 og nu er vægten smidt ud :-) no shit.

Jeg bruger Shape Up på iphone til at holde nogenlunde styr på kalorier og har prøvet at beregne via den, hvad mit kalorie indtag burde være for at tabe mig 1 kg om ugen, det siger 2140 det vil jeg selv mene er noget i overkanten, så jeg prøver og holde den på omkring de 1800...

Jeg går mininum 1 gang dagligt cirka 5-7 km i mellem højt tempo "Puls omkring de 110-130 fedt forbrænding" er på crosstrainer hverdag i cirka 20 min "den ligger på omkring 5,5 km 200 kalorier - ved dog ikke om dette passer, det er en biliig HN model, denne bliver udskiftet til noget andet"

Jeg er overhovedet ikke fanatisk, da jeg af bitter erfaring ved at så holder det simpelthen ikke for i mig i længden og det bliver en omgang smat og vægten ryger på igen, så jeg får kartoffler, ris, pasta, dog i meget moderate mængder, ris og pasta er ALTID fuldkorn. Jeg spiser også slik med familien fredag til Disney sjov og det skal der bare være plads og så må det koste nogel kilo også derfor mit mål "kun" er at komme under de 0,1 ton :-) altså 99 kg.

Er jeg helt forkert på den med ovenstående, skal siges jeg har en stesset hverdag er selvstænding så jeg har normal til høj inensitet på jobbet og sidder ikke bag skrivebordet hele dagen, men er ude og være fysisk også.

Ps: Jeg går hos lægen til vægt kontrol og de er selv en smule underlige, jeg har fået taget blod for at se stofskfite, da det er set at Champix laver Biiip i det.

Det var en lang en, håber ikke den blev for lang.

Edited by Fumlemanden
Link to comment
Share on other sites

Altså det korte af det lange er jo, at spiser man under sit ligevægtsindtag, så taber man sig, og spiser man over, ja så tager man på?

Har du styr på de kcal, du drikker i løbet af en dag også? Du skriver, at du vil indtage omkring 1800 kcal om dagen. Er det kun mad, eller er drikke også med?

Anyways, så er det mit eneste bud. Jeg ved INTET om dine piller, og har ingen lægefagligviden, så om de ødelægger det hele skal være usagt.

Link to comment
Share on other sites

Det der vagte min interresse herinde, var en artikel omkring netop manglende vægttab der ligger her på forsiden. Så jeg har læst med i det skjulte, men min frustrationer vokser bare og håbede på der måske var en eller flere herinde med lidt de samme problemer også med rygestop.

Jeg vil mene jeg har 90-95% styr på mit væske også...Da jeg hovedsageligt drikker vand og kaffe og så ryger der også en halv liter pepsi max indenbords. Men jeg taster ALT i Shape up´en....Jeg har jo også altid gået efter devisen at det er ret nemt det handler om plus og minus og om at sige nej tak jeg er mæt..Men jeg har godt nok måttet revudere efter det jeg er igang med lige nu..Men jeg må tro på videnskaben der siger at det nok skal komme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger Shape Up på iphone til at holde nogenlunde styr på kalorier og har prøvet at beregne via den, hvad mit kalorie indtag burde være for at tabe mig 1 kg om ugen, det siger 2140 det vil jeg selv mene er noget i overkanten, så jeg prøver og holde den på omkring de 1800...

Går man efter at tabe sig ved at tælle kalorier, skal man holde 100% styr på de kalorier. 1800 kcal lyder umiddelbart fornuftigt nok, men det er svært at finde ud af præcis hvor du skal ligge, når du kun holder "nogenlunde" styr på det. Hvis det er for besværligt for dig at veje og taste alting hver dag, så skift evt. til en anden metode (en fast kostplan der skal følges, vægtvogterne eller noget andet.) Held og lykke med det!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke fordi jeg ikke "gider" følge mit kalorie indtag 100%, men til at starte på her, snakker vi altså knap 30 kg overvægt, så der er nok at gå igang med :-) og har aldrig haft dette problem før, normalt har jeg som regel kunnet tabe mig minimum 10+ kg på ren kostomlægning i løbet af max 2 måneder, men nu efter 3 måneder med kostomlægning, daglig motion både gåtur og crosstrainer samt et kalorie indtag på under 2100 kalorier "det ligger 100% fast" har jeg taget 1 kg på :-)...Men der er lavet aftale ved lægen, så nu skal det igennem møllen med stofskifte og diverse prøver og test, for det kan simpelthen ikke passe, heller ikke iflg. lægen der har været med på sidelinien.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share