Røg korsbåndet igen?


Anna-anna
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Er der en der nogle der har erfaring med knæ og korsbånd og som kan hjælpe mig med st svare på om mit ny-opererede korsbånd igen er sprunget her 14 dage siden på ferie? Situation:

10 uger efter operation og jeg står på bassinkant. Får overbalance og må lave et fremadrettet hovedspring med afsæt på begge ben. Ikke max afsæt men skal springe frem for ikke at ramme min søn. Mærker et lille klik i knæet da det er strakt, men tænker ikke så meget på det. Registrerer ikke speciel hævelse samme dag, heller ikke næste morgen. Næste morgen ikke flere smerter end normalt og jeg går 30 min og svømmer 10 min crawl. Samme aften eller næste dag igen mærker jeg hævelse på øverste del af læggens yderside og lidt i hasen. Har siden haft lettere smerter på ydersiden og måske lettere hævelse i læg, men også brugt knæet da jeg bare regnede med at det var overbelastning. Men er nu begyndt at tænke på episoden v. Bassin.

Er der nogle der ved om denne belastning i knæ kan springe det nye korsbånd? Kan først få tid hos læge om 1 uge og mange her ved meget... På forhånd tak.

Mvh. Anna 40 år (tidligere fodboldspiller og normalt meget aktiv)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share