Ondt i knæet - Hvad skal jeg gøre


Jakob Jul Elben
 Share

Recommended Posts

Hej Fora,

Jeg står i den situation, at jeg er lige er begyndt at løbe igen efter en lang pause grundet dårligt knæ.

Efter jeg havde været ude og løbe for 7. gang kunne jeg mærke at der var noget galt, men troede blot at det skulle varmes op. Da jeg så tog ud og løb igen gjorde det voldsomt ondt. Det gør ondt 10 cm under knæet fra scenen som binder underbenet og knæet sammen helt ud til siden af knæet

Hvad skal jeg gøre?

Mvh

Jakob

Link to comment
Share on other sites

Du skriver ikke om det var det samme problem der tvang dig til pause tidligere. Under alle omstændigheder, så er du nødt til at holde en ny pause indtil al smerte er væk. Når du begynder igen, så skal der være med korte distancer og ikke fortovs/asfalt-løb.

Link to comment
Share on other sites

Under alle omstændigheder, så er du nødt til at holde en ny pause indtil al smerte er væk. Når du begynder igen, så skal der være med korte distancer og ikke fortovs/asfalt-løb.

Er det ikke i strid med hvad Henning Langberg siger her, hvis der er tale om et springerknæ: "Hvis du når at fange ”springerknæet” i opløbet, kan du forsøge at aflaste senen ved at:

- skære ned på træningen (hold aldrig fuldstændig pause, så går det først galt !!!!!)"

Link: https://henninglangberg.wordpress.com/skader/knaeproblemer-springerknae/

Eller mener du at Jakob har passeret punktet "fange "springerknæet i opløbet" og at der derfor gælder andre regler?

Jakobs beskrivelse ligner mine erfaringer det seneste års tid til forveksling, og for mig havde en pause indtil al smerte var væk absolut ingen virkning. Lige så snart jeg startede med at løbe igen var smerterne der igen med fuld kraft efter bare 6-700 meters løb. En scanning har nu vist betændelse, blodbaner, nervebaner og Fanden og hans pumpestok i min knæsene, og efter en virkningsløs behandling med både chokbølgebehandling og styrketræning har en fysioterapeut nu anbefalet mig HVI-behandling på Viborg Privathospital som sidste mulighed. Han tror ikke på at yderligere en pause vil gøre nogen forskel, så derfor kunne det være interessant at høre, hvorfor du mener at en skade i knæsenen kan "pauses" væk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share