120km gang på 24 timer


KasperBC
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ikke have noget oppakning. Jeg må have folk til at bære for mig eller stille på ruten.

Jeg er desværre relativt disponeret for vabler - hvordan forebygger og behandler jeg det problem bedst?

Sportstape / tenso-plast.... jeg plejer at tape undersiden af forfoden ind.. så sidder strømpen fast i det, og der er ikke noget der gnaver mod min hud. Sørg for at dine sko/støvler ikke er spændt for hårdt, ellers kan du få skinnebensbetændelse/ondt foran på skinnebenet.. og det kan tage lang tid at komme af med... Ellers er rådet vel at starte småt op.. 20 km gang i rask tempo, med 5 min hvil pr time.. hvor du tager benene op, evt skoene af så fødderne kan få luft... når du kommer op på større distancer skal du nok overveje om du skal tage skoene af sidst på turen, for det kan være svært at få dem på igen ;-) ... god tur.. du kan sagtens klare det...

:-)

Lars

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gået en god sjat km den sidste uge og får kun vabler på hælen, højre på lateral siden og venstre på medial siden. Derfor tænker jeg sportstape på de områder inden start også evt skifte til vabelplaster hvis der kommer nogle under tapen.

Tåsokker lyder faktisk slet ikke dumt - hvilke mærker bør jeg kigge efter?

med mindre tapen går løs, ville jeg aldrig tage det af undervejs... huden er varm og blød og du kan risikere at hive noget hud med af .. og så er der for alvor ballade ;-) Det kan være svært at få tapen til at sidde ordentlig fast på varme bløde fødder.... Hvis jeg får en vabel, prikker jeg et hul i hver side (altså kun to ialt :-) , presser væsken ud, og taper det op, hvis det er afgørende at jeg fortsætter .... (det er nemlig lidt af en showstopper at hive tapen af bagefter, huden over vablen følger som regel med )...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share