Kalorietælling og træning


SKS
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er begyndt at tælle de kalorier jeg indtager med appen shapeup. Jeg har i dag trænet 2 timer, hvilket er optimalt for mig, og jeg har forbrændt omkring 1000 kcal, hvilket svarer mere eller mindre til den mængde kalorier, jeg har indtaget gennem morgenmad, frokost og eftermiddagssnack. Til aftensmad har jeg indtaget omkring de 800 kcal. På den måde er mit samlede kalorieindtag kun 800 kcal pga min træning. Mit spørgsmål er derfor, hvorvidt jeg skal spise ekstra meget, så jeg kommer op på de 1500-2000 kcal om dagen eller om min krop bare tilpasser sig?

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi antager du har ramt dine værdier, og målinger helt rigtigt.

Kan man sige

det kommer an på hvordan du har det med din krops str. Groft sagt er der 2 muligheder:

A hvis du gerne vil bibeholde din nuværende krops str. så skal spise dit ligevægts indtag.

B hvis du er i underskud, vil du tabe dig indtil din krop koster det du indtager på daglig basis i drift.

Link to comment
Share on other sites

vil jeg så tabe fedt eller muskelmasse?

Du vil formentlig tabe begge dele, men fordelingen kommer meget an på hvordan du træner. Da du sikkert er mest interesseret i at tabe fedt, og beholde/udvikle dine muskler, kan du med fordel supplere din kost med noget proteinpulver, gerne valleprotein, da det indeholder forholdsvis meget af nogle essentielle aminosyrer der hedder BCAA.

Du kan se et eksempel på valleproteinpulver her , hvor der også står forklaret lidt om de fordele der er ved BCAA i forbindelse med muskelnedbrydning.

(Jeg ser lige at man ikke må linke til forhandlere, så jeg har selv fjernet ovenst. link for ikke at blive brændt levende)

MEN Kort fortalt er BCAA med til at mindske muskelnedbrydningen under træning, hvilket jeg gætter på er noget af det du gerne vil opnå.

Edited by anjorg
Link to comment
Share on other sites

jeg er ikke så interesseret i at tage proteinpulver, men derimod sørge for at spise sundt og proteinholddig mad. Jeg tænker dog, at så længe jeg træner både kardio og styrketræning, så må det vel minde lidt om at cutte?

Edited by SKS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share