Cable pulldown


vindruen
 Share

Recommended Posts

Hej

Er der andre der har oplevet at få ondt i skulderleddet ved udførelse af cable pulldown? Jeg får ondt i venstre skulder når jeg laver den - altså mens jeg laver den og så efterfølgende spændinger. Gør jeg mon noget forkert og/eller er der mon en anden øvelse der kan erstatte den?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Der kan menes meget med skulder og du angiver ikke hvor du får ondt på skulderen hvilket kunne give indikation om hvad der er galt. Du skriver meget lidt om du kører under/overhåndsgreb men det kunne være ide at prøve en anden variant.

Men det er stensikkert at hvis du trækker stangen til bag nakken (som er 'forkert') skal du prøve at erstatte den med træk til øvre bryst. Hvis det er tilfældet har du trænet skuldrene i maksimalt udadrotation hvor skuldrene er sårbare.

Vigtigt at skuldrene ikke løftes med op om ørene når du kører op!

Et tip mere. Det kan være udmærket ide at spænde godt op (især omkring dine skulderblade) når du henter vægten ned for at komme igang i stedet for at lade vægten hænge og strække i skuldrene mens du sætter dig ned. IMO.

Hvis intet af det dur.

One arm dumbell rows og seated cablerows.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Smerten kommer på "spidsen" af skulderen lidt ned af overarmen - jeg tænker måske deltamusklen eller en sene i det område. Jeg trækker til øvre bryst og ikke bag nakken, men jeg vil prøve at være mere kontrolleret når jeg henter vægten ned og være mere opmærksom på om jeg lader vægten trække i skuldrene når jeg kører op. Tak for input

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share