Løberknæ eller springerknæ? wtf.. det gør bare nas :(


MissIndividual
 Share

Recommended Posts

Jeg er så uheldig at få ret ondt i mit venstre knæ. Det er ikke galt når jeg er ude at løbe. Men jeg mærker det i løbet af dagen, i hvile, både med bøjet og udstrakt ben.

Det er så hamrende irriterende, da løb er min passion! elsker det, og ville nødigt stoppe, bare pga knæsmerter. :(

Nu er det sådan, at jeg løber både lidt sprint og interval, samt en del på asfalt. Jeg løber ind imellem også i skoven, og bakket terræn, for at træne alle musklerne.

Er der nogen der har erfaringer med løberknæ, samt hvordan dette problem kan afhjælpes? kan det evt hjælpe at investere i et knæbind, så knæet ikke overbelastes yderligere?

Det skulle nødigt blive værre. Men som sagt ville jeg være utroligt ked af stoppe med at løbe. Alt andet skal prøves inden jeg gir op!

Link to comment
Share on other sites

Du bør besøge lægen for at få stillet en korrekt diagnose.

Hvor gør det ondt henne? Hvis det er foran, enten over eller under (ikke at forveksle med bag ved) knæskallen, så kan det være et springerknæ.

Et løberknæ, som er noget andet, vil typisk give smerter på siden af knæet (den yderside som ikke vender ind mod det andet knæ), hvor den sene sidder, som er blevet overbelastet.

Uanset er begge overbelastningsskader, så det er ikke godt at fortsætte med en høj træningsmængde/intensitet, indtil du har været ved lægen.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres replies! :)

Det er lidt svært at sige præcist hvor smerten befinder sig. Men det er lokaliseret omkring knæet. Som sagt både i hvile, og med udstrakt + bøjet ben. Dog, mærker jeg ikke altid så meget til symptomerne hver dag, sjovt nok. Det kommer pludseligt..

Jeg har ikke testet mine løbesko. De er ganske almindelige, købt på udsalg i et supermarked.

Tror jeg vil smutte ned til lægen på et tidspunkt, og få en ordentlig afklaring + løsning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share