Fibersprængning ved knæet


Ramius
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har været så genial at jeg har været på Skanderborg festival og ville løfte en pige op hvorefter mit knæ siger stop... En samarit har kigget på det og erklæret det til at være en fibersprængning og jeg kan mærke at når jeg trykker lidt til venstre og lidt ned af skindebenet er jeg øm. Jeg har desuden en mindre misfarvning i huden ala et blåt mærke lidt væk fra der hvor jeg er øm.

Når jeg har været stille et stykke til og skal til at gå så er jeg øm og kan ikke gå almindeligt uden det gør ondt, men når jeg har gået lidt kan jeg gå normalt. Hvis jeg får lagt vægten skævt på benet får jeg et ordentlig jag af smerte.

Jeg har læst på nettet at benet skal have fred og langsomt begynde at arbejde med det når jeg ikke har nogen smerter. Såvidt jeg kunne forstå så kan jeg fremme processen ved at varme stedet let op og massere det hvorefter jeg strækker ud. Hvordan foretager jeg en udstrækning så jeg får strukket den muskel ud? Der står også jeg kun må lave udstrækning til smertegrænsen. Smertegrænsen vil det sige så snart det gør ondt hvad menes der præcist med smertegrænsen?

Håber nogen kan hjælpe mig til at komme over min dumhed :4crutches:

.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share