Gentagende hold i nakken


Tania m
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,

Jeg håber i kan hjælpe, jeg har for tredje gang inden for 3 måneder fået hold i nakken i forbindelse med træning.

De to forrige gange ved lat pull downs, men denne gang ved BENPRES? Det lyder dumt ikke, men jeg spændte bare så meget i kroppen at der skød en smerte fra skulderen op i nakken og i hovedet.

Sidder med den ledeste smerte :( Jeg synes selv jeg havde varmet godt op før træning.

Kan det være pga nogle spændinger i ryggen omkring skulderbladet?

Jeg tænker at det kan være en myose der driller? Nogle råd?

Link to comment
Share on other sites

Har du haft det før? Eller først kommet nu? Føles det som krampe i muskulaturen, altså at du har fuld bevægelighed, men det gør bare forbandet ondt? Hvis det kun er krampe kan det ofte masseres ud, men fremprovokeres igen. Det går dog over med tiden.

Er det ca her?

http://www.exrx.net/Muscles/TrapeziusUpper.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Din stakkel. Nogle gange når hold i nakken rigtigt får sat sig kan det være svært at komme af med. Andre gange går det hurtigt over. Der er mange ting der kan være gået galt, så det er lidt svært at sige præcis hvad den rigtige løsning er, men her på denne side står der lidt gode råd:) http://www.godkrop.dk/hold-i-nakken

Tråden er lidt gammel ser jeg nu, men det er jo noget de fleste oplever fra tid til anden så min ikke det stadig er relevant med lidt svar.

God bedring og god træning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share