Hjælp! Der sker intet


Flinten
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Måske er det mig der er utålmodig, men synes ikke at det kan være rigtigt at jeg kun har tabt mig 200 g på en uge.

Jeg vejer alt for meget, 82.1 og jeg er kun 165 høj :(

Nu tænkte jeg at der skulle ske noget så nu har jeg ændret min kost fuldstændig og er begyndt at dyrke motion (som jeg aldrig har gjort før!)

Jeg har kun været i gang i en uge, men hele ugen har jeg spist mellem 1000-1200 kalorier, ikke mere end det. Jeg har både løbet og cyklet hver dag.

Hvad pokker gør jeg forkert siden jeg kun kan tabe 200 g? Plejer man ikke at tabe sig helt vildt meget i starten af et vægttab?

Håber virkelig der er nogen der har nogle gode råd. :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke bruge tallene til noget efter 1 uge. Vægten kan svinge op og ned med et par kg, så ingen kan sige, hvor meget du reelt har tabt dig. Men du er sandsynligvis på rette vej - fortsæt de gode vaner og se, hvordan det hele ser ud igen om et par uger.

En god idé er at tage vægten med et gran salt og i stedet måle dig rundt om fx overarme, lår, mave, bryst osv. Det giver et bedre billede af, om du bliver mindre. :)

Link to comment
Share on other sites

At veje sig hver uge er "farligt"!

Som Retchen er inde på, er der et naturligt udsving i din vægt på et par kilo, da din væskemængde jo svinger noget i løbet af en dag. Fx er det ikke unormalt, hvis du vejer 2-3kg mere om aftenen, end du gør om morgenen. Når din vægt kan svinge flere kilo på 12 timer, er 200g på en uge ingenting.

Du bliver nødt til at se dit "projekt vægttab" i et meget større perspektiv! Du bliver sindssyg over manglende resultater, hvis du vejer dig selv hver uge.

Desuden vil du, hvis du lige er startet med at træne, måske endda opleve en vægtØGNING grundet øget kulhydrat- og væskeophobning.

Så er du advaret :)

Link to comment
Share on other sites

Idet du også er startet med motion, så bygger du muskler på og de vejer mere end fedt. Med andre ord; musklerne du opbygger er tungere end det fedt du smider samtidigt.

Noget andet du også skal tænke på er, at når du nærmer dig din menustrationstidspunkt, så stiger vægten også gerne lidt, så kig ikke på vægten, men i spejlet. Vægten er kun vejledende, for vi er alle bygget forskellige, så selvom to personer har den samme højde og vægt, så kan den ene se tykkere ud end den anden. Så brug dit spejl. Det er også den du skal bruge, når du giver dig selv komplimenter for en god uge. Vil du supplere med noget, så vil jeg også lige som Retchen anbefale målebåndet, eller måske en vægt, hvor du kan få lavet "en strimmel". Derved kan du se, hvordan kroppen ændrer sig, selvom vægten ikke gør.

Held og lykke med projektet :)

Link to comment
Share on other sites

1000-1200 kcal er ikke ret meget, jeg er en mand på 167cm 62kg og jeg har et hvilestofskifte på 1600kcal.

For at få et stabilt vægt tab, så snakker vi gode vaner!

- motioner, ikke ekstremt meget men regelmæssigt med høj intensitet.

- spis sundt og varieret. Dvs ingen nopu kure osv.

- lav et kalorie regnskab. Her på siden kan du finde en beregner hvori du kan udregne hvor mange kilo kalorier du SKAL have hver dag for at fungere.

- væbn dig med tålmodighed. Et "langsomt" stabilt vægttab holder i længden. Det gør diverse lyn kure ikke.

God vind.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share