Vurdering på fremtidsplan(motion)


Zeml
 Share

Recommended Posts

Hey Motion-Online.

Jeg skrev lidt her inde for et par måneder siden hvor jeg startede på noget vægttab i April månede (Startede som en Konkurrence med min svoger).

Jeg vejede der 142kg. og kom ned på 132,7kg.

d. 12 juni 2013, var jeg så uheldig og falde ned af nogle trapper og smadre menisken i knæet, og måtte desværre under kniven.

Men er efterhånden oven på med knæet igen og ønsker derfor at starter op hvor jeg slap (med forbehold på at passe på knæet selvfølgelig ^^).

Jeg har været lidt af en gris i de 2 måneder hvor jeg har været væk, hvor jeg desværre røg på flasken igen (Cola, Faxe condi you name it ^^).

Så Nuværende vægt er: 133,7 det vil sige en kg. tungere end da jeg stoppede.

pt har jeg tænkt at køre nogle uger med..

(Har stadig ret dårlig kondi ^^)

Motion

  • Motions Cykle: 30min
    (5 om ugen)
  • Løbebånd: 30min (Rask tempo, da det ikke er helt syndt for knæet at løbe med min nuværende vægt)
    (5 om ugen)

Eventuelle rettelser, tilføjelser eller lign er meget velkommen.

Styrke

Har nogle håndvægte/vægt stænger i mit "hjemme fitness lokale", samt træningsbænk.

kender ikke navnene på de forskellige øvelser eller hvilke der vil være gode at lave samt hvor mange set og gentagelser, nu når man ønsker at få et mærkant vægttab.

Men har pt vægtskiver til at jeg kan køre 2x 15/20 kg eller 30/40 kg på vægtstang.

Har overvejet Kettle bells men ved heller ikke hvordan disse fungere.

Så hvis nogle ligger inde med nogle tips og tricks med hensyn til styrketræning under vægttab ville det være lækkert =)

Kost

Har pt. ingen fast kostplan.

Men den ser nok mest sådan her ud ti lat starte med (her er råd og vejledning også meget velkommen "keep in mind, jeg er en kræsen gut").

  • Morgen 1: en portion Havre/rygfras med letmælk
  • Morgen 2: 2 skiver rygbrød med pålæg (for det mest hamberryg eller rullepølse)
    (Det er kun 1 af overstående jeg spiser)
  • Mellem morgen og middag: 1-2 stykker frygt (Æble, Pære eller Banan)
  • Middag: 2 skiver rygbrød med pålæg
  • Mellem middag og aften: 1-2 stykker frygt (Æble, Pære eller Banan)
  • aften: svinger rigtig meget, for det meste noget kød med pasta eller hjemmelavet frygt/grønt blanding.

_________________________________________________________________________________________________________________________________

Håber nogle vil kigge på det og kommer med eventuelle kommentar på dette, da det vil hjælpe mig meget.

Link to comment
Share on other sites

Forsøgt så vidt muligt at undgå franskbrød, pasta, ris, kartofler, og andet mad med simple kulhydrater.

Det er den direkte vej til at tage vægt på.

Hvis du gerne vil tabe dig, så er det vejen frem.

Derudover, så forsøg at drik vand i stedet for mælk. Mælk feder hvis man får for meget af det.

Hvis du absolut VIL drikke mælk, så køb skummetmælk.

I forhold til din træningsplan, så er det meget ambitiøst - men tror du du kan overholde planen ?

Jeg synes du skal forsøge at træne 4 gange i ugen i stedet - skift mellem styrke og cardio, således at du får et godt fundament.

Held og lykke :)

Link to comment
Share on other sites

Mælk feder hvis man får for meget af det.

Det gælder bestemt ikke kun mælk. ALT feder hvis man får for meget af det, og omvendt kan man tabe sig ved at leve af hvidt brød, hvis man bare spiser tilstrækkeligt lidt (og kan leve med at være utroligt sulten hele dagen).

Link to comment
Share on other sites

Forsøgt så vidt muligt at undgå franskbrød, pasta, ris, kartofler, og andet mad med simple kulhydrater.

Det er den direkte vej til at tage vægt på.

Hvis du gerne vil tabe dig, så er det vejen frem.

Derudover, så forsøg at drik vand i stedet for mælk. Mælk feder hvis man får for meget af det.

Hvis du absolut VIL drikke mælk, så køb skummetmælk.

I forhold til din træningsplan, så er det meget ambitiøst - men tror du du kan overholde planen ?

Jeg synes du skal forsøge at træne 4 gange i ugen i stedet - skift mellem styrke og cardio, således at du får et godt fundament.

Held og lykke :)

Inden mit knæ blev smadret kørte jeg mellem 5 og 6 gange om ugen :).

Er der nogle oversag til man skal køre 1 dag med styrke, og 1 dag med cardio? i stedet for begge samme dag?, for som jeg ser det virke det da til at være svært at få 1-1½ time til at gå med kun styketræning, man kommer jo hurtigt igennem de forskellige øvelser.

(med mindre jeg gør noget helt vildt forkert xD)

Link to comment
Share on other sites

Du må spise alt for meget til dit morgenmåltid og aftensmaden, for hvis resten passer er der ikke nogen grund til at du sku veje så meget!!

Well har levet af chips og sodavand i lang tid inden jeg stoppede mit voldsomme forbrug tilbage i april. ud over det spiser jeg faktisk ikke så meget.

Link to comment
Share on other sites

Du spiser meget frugt... hvis et stykke er en hel frugt så er det meget på en dag du spiser... spis kun 1 max 2 stykker om dagen da der er meget frugt sukker i frugt... og spus mer grønt i stedet... :-)

Det er en hel frygt :), men det vel stadig sundere end en pose chips eller en plade chokolade

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share