Kalorie indtag - motion?


lola1992
 Share

Recommended Posts

Hejsa! Jeg har nu siden januar 2013 tabt 10 kg. Jeg er nu kommet ned på min idealvægt nemlig 52 kg (er 169 cm høj). Da jeg stadig skulle tabe talte kalorier, men det vil jeg helst være fri for nu .. Jeg kunne dog stadig godt tænke mig at vide, hvor mange jeg sådan ca skulle have pr. dag hvis jeg skal have nok energi + holde min vægt.

Lige nu så spiller jeg tennis 6 timer om ugen + kampe i weekenderne. Derudover løber interval 2 gange om ugen. Jeg går ca 3 km i alt (til og fra min skole) og laver korte maveøvelser morgen og aften.

Jeg har prøvet at bruge de der calculators som beregner ens kalorieindtag, men de siger alle noget forkskelligt (omkring 2000 kalorier).

Håber at i kan give mig nogle gode råd :)

Link to comment
Share on other sites

Ingen kan give dig et præcist svar, andet end dig selv. Prøv dig frem - spis 2000 kcal hver dag i 14 dage og gå på vægten. Har du tabt dig, begynder du at spise lidt mere, har du taget på spiser du lidt mindre. Bliv ved med at prøve dig frem til du ikke ser ændringer på vægten - så har du dit ligevægtsindtag. :)

Link to comment
Share on other sites

Okay, det kan jeg godt se .. Jeg har nu prøvet i en uge at spise når jeg havde lyst/sulten, men da jeg vejede mig i morges havde jeg taget 1 kg på. Jeg havde spist godt alle dage plus dyrket motion - havde dog en fredag aften i byen og en lørdag aften hvor jeg over spiste .. Kan det være grunden? Kan jeg allerede have taget 1 kg på af det?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har haft en tur i byen fredag og drukket Alkohol og så en tur med massere af gode mad med mere lørdag, kan du altså sagtens have bundet 1 kg i form af væske og andet guf i kroppen. Så du skal nok vente en uge mere inden du kan se rigtige tal.

Edited by Fumlemanden
Link to comment
Share on other sites

Det er meget normalt at vægten svinger op og ned med et par kg pga. væske, fx når man har drukket alkohol som Fumlemanden skriver, men også ellers. Så det skal du ikke lægge så meget i. :) Jeg ligger for eksempel selv og svinger mellem 62,5 og 64 kg, men min vægt ligger stabilt inden for det område, så jeg er på mit ligevægtsindtag, selv om jeg ikke vejer det samme hver gang jeg vejer mig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share