Forskel


Slayerin
 Share

Recommended Posts

Det er lidt svært at forklare jeg bruger nogle forskellige maskiner, jeg er nybegynder og har kun trænet i 1,5 måned men kan virkelig se meget forskel fra da jeg startet og til nu på hele størresen af hele mit bryst. Men venstre er bare så meget større end det højre...

Jeg træner i FW og bruger stort set alle de maskiner de har + jeg bruger en maskine hvor jeg trækker 2 seperate cabler med vægt med strækte arme ind foran mit bryst mens jeg sidder...

Jeg ved godt jeg træner forkert i forhold til mængde (øvelser) og muskelgrupper osv. I forhold til hvad jeg kan læs mig til herinde...

Og at jeg burde træne løs vægt istedet for maskiner, men det burde vil ikke være gruden til at der er så stor str. Forskel.

:-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne forestille mig, at du træner i maskiner, hvor du skal flytte noget vægt med begge hænder samtidig. Her er der altid risiko for at man kommer til at presse mere med den ene side end den anden og efter noget tid vil det vise sig i forskellig muskelstørrelse. Jeg ved ikke, om det allerede er det der er sket på 1,5 måned, men det er det er lige mit umiddelbare bud.

Du må komme det til livs ved at lave øvelser, hvor hver side arbejder selvstændigt, fx bænkpres med håndvægte - altså hvor den ene side ikke KAN komme til at tage over for den anden. Og så lader du den svageste side, altså højre, sætte tempoet, dvs. du tager samme vægt og samme antal gentagelser med begge sider og derved vil det nok føles sværre i venstre side end i højre. Med tiden skulle det så gerne udligne sig, så du bliver lige stor og lige stærk i begge sider af brystet.

Og ja, du bør arbejde på dit program, lyder det til. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share