Hvordan med kettlebell


Moletjavs
 Share

Recommended Posts

Teknisk dygtighed har intet at gøre med TGU.

Eller dvs det har det måske, men det giver ikke mening at tale om at man kan lave snatch og C&P, men ikke TGU.

KBs er rigtig gode til: swings, goblet squats, TGU og til dels snatch. Praktisk taget alle andre øvelser kan man lave ligeså godt med andre værktøjer (der som bonus kan micro-loades).

KBs er ikke en onestop shop, men et godt supplement til andre værktøjer.

Link to comment
Share on other sites

Kan du træne flere sæt end 3 ... bestemt ja. der er mange der arbejder med kettlebells som kører enddog ret mange gentagelser af de nævnte øvelser i en træningssession.

Om end det er væd at være opmærksom på problemstillinger om ensidig træning. Og at udbyttet af træningen ændrer sig efterhånden som du bliver istand til at lave flere gentagelser. Det fitness udbytte du får nu, har nok en relatviv stor styrke/anaerob komponent i sig. Med tiden, efterhånden som du bliver istand til at lave flere sæt, vil dette nok ændre sig i retning af mere udholdenhed.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar. Jeg vil tilføje goblet squats til programmet. Jeg har prøvet turkish getups men finder det meget kedeligt. Jeg har en kb på 12 kg som jeg bruger men regner med at gå op til 16 inden længe. Jeg har tidligere på året trænet lidt i et fitness center, men syntes hjemme træning tiltaler mig mest og godt at høre at kb er et godt redskab. Syntes helt klart kettlebell er den bedste form for anaerob træning og jeg ejer endda en barbell med flere vægtskiver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share