Snacks?


Chris Albertsen
 Share

Recommended Posts

Hej 17 årig gymnasie-dreng her :4smartass:
Har styrketrænet i lidt mere end 1/2 år nu, og er fornyligt begyndt at fokusere meget på min kost, både proteiner og kalorier, specielt kalorier fordi jeg har en meget aktiv hverdag :pumpin:

Siden jeg i hverdagene bruger en god del tid på gymnasiet, har jeg i længere tid ledt efter en "snack" med højt protein og kalorie indhold. Jeg har tidligere købt mad i vores kantine, men på længere sigt ruinere det mig... Lige nu består min snack/madpakke af 1-2 bananer og lidt græskar kerner :laugh:

Derfor er jeg komet her (store mængder græskar kerner har en forfærdelig eftersmag) :blahblah:
Hvad har i af erfaringer med sunde snacks? Eller har i nogle idéer?

Edited by Chris Albertsen
Link to comment
Share on other sites

Græskarkerner er noget fanden har skabt og hans lillebror fandt på at putte i brød.

Jeg forstår ikke selv snacks begrebet, da man kan spise til måltiderne. Kalorier er kalorier, uanset hvornår de indtages/fordeles og det samme er proteiner. Så nap proteinerne til et måltid og et æble eller en håndfuld nødder eller en klapsammen med kylling/hamborgryg etc, måske et æg. Kender ikke proteinindholdet i nødder, da jeg selv begynder at klø inde i munden af skidtet.

Link to comment
Share on other sites

Nødder er et rigtig godt bud på en kcal-rig snack med højt proteinindhold. Hjemmelavet proteinbagværk som fx. proteinbarer eller muffins kunne måske også være noget?

Men som udgangspunkt mener jeg ikke at du skal "snacke" dig igennem skoledagen. Jeg havde selv foretrukket en stor madpakke med pasta og kylling eller lign.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share