ene ben kortere end det andet rygsmerter?


matthi321
 Share

Recommended Posts

Sagtens.

Benene får du ikke gjort noget ved. Det kræver samme løsning som nogle dværge får, med et stativ på begge sider af et kontrolleret knoglebrud, hvor man hver dag skruer afstanden lidt ud og dermed tvinger knoglen til at blive længere, idet den forsøger at lukke bruddet.

Smertefuldt og ikke noget man sådan lige får lov til på det offentliges regning. Givetvis svimledyrt.

Gå til en bandagist og få indlæg i dine sko. Vink farvel til at tusse rundt på strømpesokker, for hvis du skiftevis går med og uden indlæg, fåkker du for alvor ryggeen.

Det virkede i hvert fald for mig, efter 10 år med jævnligt bøvl med lænden. Der går nogle måneder før virkningen sætter ind.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sagtens.

Benene får du ikke gjort noget ved. Det kræver samme løsning som nogle dværge får, med et stativ på begge sider af et kontrolleret knoglebrud, hvor man hver dag skruer afstanden lidt ud og dermed tvinger knoglen til at blive længere, idet den forsøger at lukke bruddet.

Smertefuldt og ikke noget man sådan lige får lov til på det offentliges regning. Givetvis svimledyrt.

Gå til en bandagist og få indlæg i dine sko. Vink farvel til at tusse rundt på strømpesokker, for hvis du skiftevis går med og uden indlæg, fåkker du for alvor ryggeen.

Det virkede i hvert fald for mig, efter 10 år med jævnligt bøvl med lænden. Der går nogle måneder før virkningen sætter ind.

Hvordan fandt du ud af, den var gal?

hej

det ser ud til at mit ene ben er cirka 1- 2 cm længere end det andet, har haft rygsmerter/lænd smerter i 1.5 år. kan det være grunden til mine smerter? og hvad kan man gøre for at få benene lige?

Men vær sikker på, at dine en ikke er lige lange.

Det kan let være rygproblemerne, der er årsagen til at dine ben ikke ser ud til at være lige lange.

Link to comment
Share on other sites

Det var tilfældigt. Da jeg begyndte i DSB havde vi dengang en gratis hus-massør/kiropraktor/akupunktør. Han havde mange sjove øgenavne, også fordi han havde lokale oppe i et hjørne under taget. Men han kunne nogle tricks.

Som start da jeg var ny kunde, lagde han mig på ryggen og hev i benene og så det med det samme. Bandagisten gjorde det samme. Da de var enige om længdeforskellen, satsede jeg på at det nok var rigtigt.

Står jeg på bare tæer, ligner min rygsøjle set bagfra et S.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share