Styrketræningslog på mobi?


Schroinx
 Share

Recommended Posts

Jeg har de sidste par måneder brugt notefunktionen på min iPhone til at notere træningsdata. Det er i formen, med en linie for hver øvelse, og så set x reps x vægt eg:

Dato: 14/6; 16/6;

Military Press: 4x6x30; 4x6x30;

Det er ikke holdbart i længden, da det bliver for uoverskueligt med for mange data.

Hvad gør I andre?

Link to comment
Share on other sites

Det bedste program jeg har haft er "Gym Buddy"... men der bliver ikke udviklet på det mere, så det er røv-grimt (omend stadig funktionelt).

Jeg er i stedet selv gået over til FitnessFast. Det er et nyt program der ikke helt er på højde med Gym Buddy, men der bliver udviklet på livet løs og så virker det bare.

Der er dog ikke kæmpe øvelsesbiblioteker og et hav af træningsprogrammer - det er alene til at logge dine data.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har de sidste par måneder brugt notefunktionen på min iPhone til at notere træningsdata. Det er i formen, med en linie for hver øvelse, og så set x reps x vægt eg:

Dato: 14/6; 16/6;

Military Press: 4x6x30; 4x6x30;

Det er ikke holdbart i længden, da det bliver for uoverskueligt med for mange data.

Hvad gør I andre?

Jeg har i årevis brugt noter på min Blackberry og bruger i dag noter på iPhone . Det er fint til formålet. Det er ikke svært at styre, du skal bare være konsekvent i din titel så det er nemt at finde en bestemt dag.

Link to comment
Share on other sites

Det vigtigste er efter min mening, at man ikke bliver låst fast i et stykke software, der kan være væk i morgen, hvis firmaet lukker eller fucker noget op. Det skal være muligt at få data ud, og gerne automatisk.

Jeg logger bare i tekst-format (når jeg kommer hjem, ikke under træning). Jeg er så doven, at det ikke er et problem at huske den smule, jeg laver per session.

Link to comment
Share on other sites

LOL.

De står jo i min træningslog på MOL. Hvorfor skulle man ha' det stående flere steder?

Tænker at det måtte være en virkelig fokusfjerner at skulle stå og fedte med kuglepinde og papir eller smartphones med magnesium på hånderne og adrenalinet pumpende rundt i kroppen.

Well jeg har haft telefonen med mig til træning alle de år jeg har trænet. Jeg slår tit op i tidligere trænings pas, for at se mine serier hvilket jeg er rigtig glad for.

I starten brugte jeg dog papir og blyant til at notere træningen ned på, men det er jeg gået væk fra for mange år siden.

Link to comment
Share on other sites

Ja, og har man træningen stående på MOL, kan man kigge tilbage til tidligere træninger, ved behov, når man har mobilen med til træning :)

Jeg har dog altid stående på skitsen over dagens træning, hvad tidligere rekorder er, hvis det er en dag med forsøg på at sætte en PR :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share