Vægttabs problemer?


MissFox
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg har været i gang med et større vægttab siden midten af august.

Jeg bruger madlog til at holde øje med hvad jeg spiser og får ca. mellem 800-1000 kcal om dagen, jeg træner 5 gange om ugen, hvilket består af spinning, konditionstræning (cykel og crosstrainer) samt lidt styrketræning. Jeg har tabt ca. 7 kg siden jeg startede.
Er en kvinde på 176 og vejer pt. 105 kg.

Jeg kan ikke forstå at det der ikke er sket mere det er trods alt næsten 2 måneder siden jeg startede.

Den beregner herinde på motion-online siger at jeg ville kunne tabe 2.5 kg om ugen på denne måde hvilket så ville have været ca. 15 kg i stedet for 7.

Er det bare mig der er galt på den eller er det normalt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører også hådt på og oplever kun max 500 gram tab pr uge.

Mit fokus ligger primært på styrketræning og løb.

For mig er det fint med et stabilt lile vægttab pr uge, da jeg også opnår langt mere stabil vægt vir styrketræningen - hellere det sikre tab, frem for yoyo vægt, hvor der er store tab i perioder og lange perioder uden noget.

Det er bedre for motivationen.

Grunden til at jeg har fokus å styrketræningen, er fordi jeh fik hjælp af en personlig træner. Hun forklarede fordelene ved øget muskelmasse, når det langsigtede mål er vægttab, frem for kun cardio.

Og jeg kan såmænd kun se fordele ved metoden på lang sigt.

Jeg har altid haft problemer med vægten og vil jeg det til livs, så den ikke stryger i vejret efter en weekend på sofaen og hugge, er det jo nødvendigt at have meget muskelmasse.

Det jeg egentlig vil frem til er, at 7 kilo på 2 måneder er flot og efter min overbevisning et vægttab, der bestemt er forbuftigt.

Dem der oplever 15 kilo på 2 måneder har ofte meget svært ved at holde det niveau -og rigtig mange ender hurtigt i en situation hvor der ikke er fremgang i vægttabet - så er det bedre at smide 21 kilo på 6 måneder end måske 18, fordi man går død, når fremgangen falder.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest godt gået med vægttabet på de 7 kg!

Hvis du rent faktisk ikke får mere end de 1000 kcal om dagen og samtidig dyrker den motion du beskriver VIL du tabe omkring de 2-2,5 kg. pr. uge.

Når du så alligevel ikke taber dig mere tror jeg umiddelbart der er to mulige svar - enten så er motionen ikke-eksisterende eller intensiteten så lav at kroppen ingenlunde bliver belastet. Alternativt så er dit indtag forskelligt fra de 1000 kcal.

I madlog har du mulighed for at indtaste din motion og så indtage de forbrændte kalorier - hvis det er tilfældet så er det måske svaret på at du "kun" taber et kilo om ugen (hvilket vel er ganske fornuftigt)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share