Ideer til konditionstræning


jcup666
 Share

Recommended Posts

Jeg er en knægt på 17 år der mangler nogle ideer til noget konditræning!

Jeg styrketræner 3 gange om ugen, men udover det bevæger jeg mig ikke. I sommers cyklede jeg ture på 20 - 30 km de dage hvor jeg ikke trænede styrketræning, men da vi er på vej ind i en periode med dårligt vejr, er cykling ikke lige en mulighed. Havde også overvejet at løbe, men det dur min krop slet ikke til.

Så det jeg skriver her for, det er for at få afvide om der er nogle der har en ide eller to, til hvilken motion jeg ville kunne dyrke

Glæder mig til at få nogle ideer

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har været glad for at cykle så kan jeg kun anbefale spinning - jeg er selv blevet helt bidt af det. Der får man i hvert fald pulsen op, og især hvis man har pulsmåler på synes jeg det fungere godt - så kan man fokusere lidt mere på sin puls end syren i benene :)

Link to comment
Share on other sites

Altså bare noget motion for at få pulsen op! Det med trapperne lyder meget spænende, men der er ikke rigtig nogen høje bygninger der hvor jeg bor. Jeg har nogle problemer med mit knæ, hvor mit fibula stikker, hvilket gør det meget ubehageligt at løbe. Jeg har også overvejet spinning, men når jeg varmer op til når jeg skal styrketræne så er jeg allerede ved at røvkede mig efter 10 min. på motionscyklen, men der er selvfølgelig mere gang i den ved spinning :)

Link to comment
Share on other sites

Hej jcup666

Denne løsning er relativ billig og kræver følgende:

  • ca. to kvadrat meter gulv
  • en kettlebell - jeg anbefaler 16 kg som en opstart.

Herefter begynder du at lave følgende øvelse i vildskab: Kettlebell swings.

Du kan selv youtube'e dig frem til varianter af swings, men prøv at find en ven som har styr på teknikken og som er villig til at lære lidt fra sig.

Nettet er proppet med træningsprogrammer for kettlebell så jeg vil ikke gøre mig til kloge-åge her. Anbefaler dog:

  1. at træningen foregår udendørs eller hvor underlaget tåler at du smider din kettlebell. Start derfor ikke ud i mormor' campingvogn.
  2. at du ikke fokuserer på gentagelser, men effektivt arbejde i tid (minutter).

God træning

/Martin

Operator's Lab

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share