Hvorfor?


Isabella Reid
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen,

Jeg cykler 30 minutter om dagen (spinning) og går et par ture. Jeg spiser en bolle og to cookies om dagen. Jeg nægter at spise noget med animalske produkter eller gluten i. Dvs. rigtig mange ting egentlig.. Min mor, min familie, mine kontaktpersoner (har Aspergers Syndrom) og skolen tror alle jeg lider af to spiseforstyrrelser: anoreksi/ ortoreksi, fordi jeg ikke indtager mange ting, fordi jeg ikke bryder mig om det, synes det er etisk forkert og farligt. Jeg spiser heller ikke ret meget, fordi jeg gerne vil tabe mig 10 kg. Jeg vejer 59 kg, og er 173 cm høj. Jeg har allerede tabt mig 8 kg på 2 måneder. Jeg har taget en test på nettet, lavet af en psykolog, og den siger jeg har begge spiseforstyrrelser, men hvordan kan jeg lyve over for lægen, når jeg skal derhen? Og så vil jeg gerne drikke mere vand, men jeg kan ikke drikke det der kommer ud af vandhanen, jeg ved ikke hvorfor.. Lyder det her åndssvagt? Jeg håber, I kan hjælpe mig, og ikke tænker jeg er en åndssvag pige, som kun tænker på drenge og udseende. Går faktisk meget op i naturvidenskab... Nå, det var vist et emneskift. Håber I kan hjælpe mig:)

Reid

Link to comment
Share on other sites

Isabella , Salt har jo fuldstændig ret.

Du slutter dit indlæg med at skrive at du går op i naturvidenskab, men til trods for det mener du feks at Gluten og Animalsk protein er farligt, og beder om hjælp til at snyde din læge.

Hvad med at du ikke forsøger at snyde din læge, men fortæller ham eller hende præcis hvilke tanker du gør dig om din krop og kost, og hvad dit mål med projektet er.

Link to comment
Share on other sites

Hej Isabella

Du skal IKKE lyve for din læge. Heller ikke for de andre mennesker som prøver at hjælpe dig. Sådan som jeg læser dit indlæg har de nemlig opdaget det du ikke selv har indset endnu: Du har brug for hjælp! Er der ikke en af disse personer der så gerne vil hjælpe dig, som du har tillid til?

Det lyder som om du ikke har det særlig godt og er bange for ting som ikke er spor farlige. Det kan du få hjælp til. Men du skal bede om den og tage i mod den.

Håber mit indlæg kan hjælpe dig på vej til godt liv. Det fortjener du helt sikkert.

Jannie

Link to comment
Share on other sites

Hej Isabella.

At lyve for folk, specielt fagfolk i den her sammenhæng, vil IKKE hjælpe dig på nogen måde.

Du siger, at du er naturvidenskabelig og ikke vil have animalske produkter eller gluten - men gerne cookies? Du behøver ikke at svare, men tænk lidt over det.

Mht. din diagonose, så må du have nogle fagfolk (læger, psykologer mv.) i dit netværk, som kan hjælpe dig - professionelt - i en brugbar retning.

For mig lyder det som om, du har en spiseforstyrrelse og det skal tages seriøst. Men det er op til din læge at vurdere.

Søg hjælp - og hvis du ikke stoler på din læge, så overvej om det er en generel mistillid imod læger eller om det er personligt imod din læge. Hvis det er sidstnævnte, kan du overveje at søge ny læge - men det koster.

Held og lykke med projektet. Lyt til venner, familie og fagfolk. Selvom dine venner og familie måske ikke er kost- eller sundhedseksperter, så kender de DIG - måske endda bedre, end du selv gør.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share