Proteinpulver til piger


trine1007
 Share

Recommended Posts

Nu ved jeg I er mange fyre herinde, men mon ikke I også ville kunne svare på dette? ;)

Jeg skal til at igang med at følge en kostplan som jeg har fået lavet af en kostvejleder, men har hørt at det vil være godt at få noget proteinpulver også.

Hvad vil I råde mig til?

Der findes jo 100000 forskellige slags produkter

Link to comment
Share on other sites

Proteinpulver er proteinpulver. Der findes ikke noget specielt til mænd eller kvinder.

Hvis din kostvejleder har lavet en kostplan uden proteinpulver, hvorfor skulle det så være nødvendigt at tilføre mere protein? Mere protein vil bare ekstra kalorier og vil betyde mere at der skal bruges mere tid på at forbrænde den ekstra energi.

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Din kostvejleder skriver at hun/han ikke vil anbefale et vægttab pga lav BMI, men du vil gerne af med noget hvalpefedt. Hvor høj er du og hvad vejer du?

Du er 21 og der står noget om kolesterol og det er lidt tidligt. Har du fået det målt, eller hvor kommer det fra?

Link to comment
Share on other sites

Vil gerne af med hvalpefedt, blive tonet/trimmet og få kolesterol ned

De to mål er modstridende når du samtidig vil tabe fedt. Hvis du vil blive mere trimmet/tonet, så er der to veje. Det ene er at få en lavere fedtprocent, men det er vanskeligt uden at tabe muskelmasse samtidigt. Styrketræning mens man er i kalorieunderskud er her vejen frem. Den anden er at få større muskler. Det får man gennem en kombination af styrketræning og kalorie overskud, så kroppen har noget at bygge muskler mm af.

Siden du ikke har et højt BMI, er det nok det sidste der er smartest at vælge.

Der er noget her om styrketræning

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685

Du skal ikke være bange for at få stor muskler. Kvinder bygger ikke så let muskler som mænd da I mangler testosteron, så bare klø på. Desuden er kroppen lidt som en elastik, dvs den tilpasser sig det man udsætter den for. Så hvis man holder op med at træne, forsvinder muskelmassen også igen. Det samme gælder i øvrigt konditionen.

post-7536-0-83698500-1381486594_thumb.jp

:-)

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Piger bør spise jorbærproteinpulver, da det er lyserødt :D

på det er lidt mere seriæse plan, spiser jeg selv en del proteinpulver, når jeg vil tabe mig, og det gør jeg fordi, det er nemmere at have et højt proteinindtag, på samme tid med et lavt kalorieindtag. (for mig i hvert fald)

Link to comment
Share on other sites

Under vægttab og vægtøgning (=altid) ville jeg satse på kaseinpulver. Det giver langt bedre mæthed end vallepulver :)

Dog fåes det ikke m jordbærsmag, men oftes kun i neutral smag. Jeg tilsætter pulverkaffe og (fuldfed) kakao. Efter træning, i weekenden, en sjælden gang et skvæt whiskey ;D

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Hvem har lavet den kostplan?

det er sku da totalt amatøragtigt for en kostvejleder at skrive at du skal lave fedt om til muskler?

Mht. til dit spørgsmål er det som mange andre siger. Der er ikke forskel på proteinpulver til drenge og til piger... hvis du vejer omkring 65 kg eller under er du rigeligt dækket ind i forhold til protein. og der er formentlig ikke mere at vinde ved yderligere proteinindtag tværtimod.

Note: Der er ikke noget der hedder hvalpefedt det er bare en gammel undskyldning, der er underhudsfedt og organfedt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share