Ustabilt blodsukker?


lola1992
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige på 16 år som for et halvt år siden ændrede min livsstil til en mere sund en. Jeg føler dog (for tiden) at jeg intet overskud har i løbet af dagen. Jeg føler lidt sløv og springer let træningen over ... Jeg prøver at spise så varieret så muligt og når jeg føler sult.

Her er hvad jeg typisk spiser på en dag:

- Morgenmad: 2 skiver hjemmelavet havregrynsbrød - med endten; en halv avocado eller hjemmelavet syltetøj.

- Snack: 2 gulerødder eller 1 stk frugt

- 2 skiver rugbrød med 1 halv avocado (laks og rejer som pålæg) evt. 1 stk frugt

- Snack: 1 stk frugt

- På vej hjem fra skole: 1 stk frugt

- Hvis jeg skal træne: 1 skive brød med syltetøj evt nogle mandler

- Aftensmad: Forskelligt alt efter om jeg er sulten eller ej .. Omkring 500-600 kcal

Jeg synes selv at jeg spiser rimelig varieret og forstår ikke hvad der skulle være skyld i et ustabilt blodsukker. Jeg spiser "usundt" 3-4 gange om ugen. Det kan fx. 2-4 stk chokolade, 1 lille stk kage osv.

Måske spiser jeg ikke nok? Jeg føler mig i hvert fald aldrig sådan i "top form" længere. Jeg har ikke rigtig noget overskud til fx. at tage ud og løbe osv. (hvilket jeg kunne før).

Håber i kan hjælpe .. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share