Det sidste stykke....


Rassep
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Jeg er en pige på 20 år - Jeg har kæmpet, og til tider fumlet med at nå den figur jeg drømmer om.

Jeg har tabt 10 kilo indtil videre, og tror ikke umiddelbart at jeg skal tabe mig meget mere...

20 år

174 cm

60 kg (ca)

fedtprocent på 20 ..

Jeg har en kostplan på 1500-1700 kcal om dagen, nogle gange lidt mere i weekenderne.
Og jeg træner 3-4 gange om ugen, blandet styrke og cardio.

Mit mål er at få tydeligere muskler.. Mave, ben, arme ryg.. etc.

Hvor skal jeg tage fat for at nå det sidste stykke??

Cardio? Kost? HÅÅÅRD styrketræning? ...

Hilsen Mathilde

Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på meget du holder fast i at du ikke umiddelbart vil tabe dig mere..

Der er en fedtprocent som den gennemsnitlige kvinde begynder at få definerede muskler af. Mener den ligger omkring de 15(andre Mol-brugere må rette mig om jeg husker galt), så er skuldre og ryg lidt tegnede men ingenting på maven udover mulighed for at se hofte/hoftebøjer aftegnet. som insipration evt kig http://www.builtlean.com/2012/09/24/body-fat-percentage-men-women/

Hvis jeg husker ret skal din fedt% ca. 5 stykker ned.

Det kan man opnå med alle de ovennævnte midler, Kost, cardio og styrketræning.

Hvis du insiterer på at blive ved med at veje 60kg, skal der bygges noget mere muskel masse og smides en smule fedt... Hvilket gør det hele lidt mere kompliceret, og kræver at styrketræning bliver en del af løsningen, ligesom kosten også kommer til at være noget du skal tænke over.

NB hvis du er meget muskuløs, behøver du sikkert ikke sænke din fedt% så meget som en gennemsnitskvinde for at få en markeret krop.

Link to comment
Share on other sites

Det vigtigste vi jeg sige er at du er konsekvent og udholdende, det at opnå sin drømmefigur er ikke noget der sker i løbet af et års tid. Især fordi dine mål kræver mere muskelmasse, mindre fedtmasse vil det tage lang tid, men hvis du gør det til en livstil at leve sundt og træningen bliver en naturlig del af din hverdag skal du nok komme langt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du taber dig meget mere ender du med ingenting ;-) Sagt lidt i sjov og lidt i alvor, der er ikke langt til undervægtigt fra hvor du er nu, og undervægt er ikke sundt.

Alternativet er at bygge større muskler, så de bliver mere tydelige. Tung styrketræning med de store basisøvelser er her vejen frem, sammen med et højere kalorieindtag, så kroppen har noget at bygge af. Desværre vil en del af kalorieoverskuddet blive til fedt. Det kan man så tabe bagefter igen, men bibeholde muskelmassen. Du vil derved have opnået mere markerede muskler.

Tung styrketræning er de store basisøvelser.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685

Du behøver ikke være bange for at du pludselig sidder med meget store muskler, da du er kvinde og derfor ikke har testoron. I skal slide mere for det end mænd. Desuden kan man altid stoppe igen, og musklerne vil som hovedregel vende tilbage til udgangspunktet.

God fornøjelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share