Muskelopbygning, kost og vægtøgelse.


shafi
 Share

Recommended Posts

Hej,

hvad bør man indtage/spise før og efter styrketræning (og træning generelt) for at opbygge musklerne. Jeg har ikke et veltrænet krop. Jeg vejer 63 kg, men vil gerne nå de 70 kg. Jeg kan se at personalet i Fitness World sælger proteinpulver. Og så tænker jeg på, om jeg skal købe det i Fitness World eller på nettet pga. prisen.

Link to comment
Share on other sites

Start stille og roligt. Begynd evt med et helkropsstyrketræningsprogram 3xuge. Fokuser på teknik og øg stille og rolig vægt og mænge af træningen. Spist sundt og varieret (følg evt de nye kostanbefalinger i henhold til valg af fødevarer) og følg generelt din appetit men sørg for at fylde på med fornuftige fødeemner. Du kan overvåge din vægt, og have som mål at bygge 0-5-1kg ekstra vægt på pr 2-3 måned. På den måde når du de 7kg i løbet af 1-2år afhængig af ekstremt mange faktorer der er umulige at spå omkring via nettet.

Et andet råd vil være at læse (hvis du er typen der magter dette) hvad du kan finde på nettet (med kritisk sans). Der findes masse af god information på danske websites.

Anyway, for lige at komme omkring dit spørgsmål. Før og efter styrketræning bør du spise almindelige måltider indeholdende kvalitets protein, kulhydrat og fedt. Du behøver ikke at købe proteinpulver i dit center - det vil formentlig ikke gøre en forskel i din situation.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Anyway, for lige at komme omkring dit spørgsmål. Før og efter styrketræning bør du spise almindelige måltider indeholdende kvalitets protein, kulhydrat og fedt. Du behøver ikke at købe proteinpulver i dit center - det vil formentlig ikke gøre en forskel i din situation.

Er helt enig her - med mindre du træner på meget højt/eliteplan er der ikke nogen særlig grund til at spilde penge på proteinpulver. Rigtig mad kan sagtens bruges.

Rune

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share