Kostplan 1900 kcal fordelt: 38% protein, 41 % kulhydrat og 21% fedt


Cathrin
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er sprit ny på denne form for kost planlægning..

Jeg har regnet lidt på mine makronutrienter og kommet frem til ovenstående, men nu ved jeg ikke hvordan jeg skal lægge en egentlig kostplan.

Tænker at fordele det på 3 hovedmåltider og 3xsnack.

Har I nogle forslag til, hvordan man udarbejde en egentlig kostplan? Måske pr. uge.

Link to comment
Share on other sites

Du laver et skema med seks måltider. Til hvert af dem skriver du ind præcist hvad du planlægger at spise, og så beregner du næringsholdet og hvordan det er fordelt. Mangler du proteiner i forhold til dit overordnede mål, så bytter du noget af dit valg ud med noget som indeholder flere proteiner, indtil du er tilfreds.

Husk at man skal spise varieret :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja og nej :-) Hvis du kan se på pakkerne hvad du spiser, kan det undgås. Det skal lige siges at jeg aldrig selv har talt kalorier, men det burde jeg nok for at få en ide om hvad jeg spiser. Uanset, så gufler jeg en halvliters skyr på to dage og cirka 6 skefulde hjemmeblandet müsli til, plus en banan, så jeg ved at jeg får 2,5 dl skyr og hvis at jeg ville, kunne jeg veje de seks skefulde müsli, og regne næringsindholdet ud fra det jeg har blandet sammen, og lægge det sammen med værdien for de 2,5 dl skyr og bananen. Så nu kender jeg næringsindholdet af min morgenmad, og ved at jeg "måler det af", får jeg det samme hver dag, uden at skulle veje det.

Du kommer ikke uden om at veje din mad i starten, men man lærer hurtigt at en skive skinke vejer xx gram og indeholder yy næring. Du kan også måle hvad der kan være i glas, kopper og skåle, og så bruge det til at vide hvor meget du får.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share