smerte i højre albue efter bicepstræning og armgang


pljdk
 Share

Recommended Posts

Jeg vil lige nævne at jeg er højrehåndet og forstår ikke at det er den, der har fået skaden. Har holdt pause i min 3 mdr nu og det gør kun ondt når jeg laver armhævninger eller bicepsøvelser med håndrødderne fremad. Lægen sagde det var en golf arm og jeg har strukket ud og lavet div øvelser i 2uger nu og ingen ændring. Smerten er inde i albuen

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige nævne at jeg er højrehåndet og forstår ikke at det er den, der har fået skaden. Har holdt pause i min 3 mdr nu og det gør kun ondt når jeg laver armhævninger eller bicepsøvelser med håndrødderne fremad. Lægen sagde det var en golf arm og jeg har strukket ud og lavet div øvelser i 2uger nu og ingen ændring. Smerten er inde i albuen

Har du prøvet varme behandling?

Har du forsøgt at rulle din triceps, og få manipuleret den?

Har du været hos en Fysioterapeut? Jeg har fået Shockwave behandling af min albue, og det lod til at fremskynde helnings processen mærkbart.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Omkring det at du er højrehåndet og skaden sidder i højre albue kan en mulig forklaring være...

Hvis du i forvejen laver meget højrehåndet arbejde med mus på dit job (eller fritid) der tæller negativt i albue-regnskabet.

Jeg museklikkede (næsten) konstant på mit arbejde. Kan være giftig kombination med styrketræning.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Hej venner.

Vær nu søde at gå til en behandler, når der kommer problemer i bevægelsesapparatet, som i og jeres egen læge givetvis ikke kan klare selv.

Der findes nogle blande bolsjer af slagsen rundt omkring. Hvis i hører noget godt om nogen i nærheden af jer, så brug dem.

Hvis det i laver ikke virker, så lad være med at blive ved med at lave det. Især hvis i ikke kan begrunde hvorfor i laver det. Opsøg da nogen i den virkelige verden, som kan hjælpe.

Hvis min bil gik i stykker, ville jeg højst sandsynligt prøve at sparke til dækket og måske endda hugge snuden af min støvle hårdt imod fælgen... hvis det ikke virkede ville jeg opsøge en mekaniker... ville i ikke?

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet varme behandling? - Snude spark

Har du forsøgt at rulle din triceps, og få manipuleret den? - Snude spark

Har du været hos en Fysioterapeut? Jeg har fået Shockwave behandling af min albue, og det lod til at fremskynde helnings processen mærkbart. - Mekaniker anbefaling

Hej venner.

Vær nu søde at gå til en behandler, når der kommer problemer i bevægelsesapparatet, som i og jeres egen læge givetvis ikke kan klare selv.

Der findes nogle blande bolsjer af slagsen rundt omkring. Hvis i hører noget godt om nogen i nærheden af jer, så brug dem.

Hvis det i laver ikke virker, så lad være med at blive ved med at lave det. Især hvis i ikke kan begrunde hvorfor i laver det. Opsøg da nogen i den virkelige verden, som kan hjælpe.

Hvis min bil gik i stykker, ville jeg højst sandsynligt prøve at sparke til dækket og måske endda hugge snuden af min støvle hårdt imod fælgen... hvis det ikke virkede ville jeg opsøge en mekaniker... ville i ikke?

Wuhu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share