High reps / Low reps


MortenWestphal
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har et spørgsmål set ud fra en bodybuilders synspunkt.

Rent trænings fysiologisk, hvilket er så mest optimalt, hvis man ønsker at tilføje tunge løft til sin træning.

1. Ligge sig i hypertrofi zonen i den første del af træningen og derefter køre "tungt" 5 reps

2. Starte ud med de tunge løft og derefter ligge sig ind i hypertrofi zonen i sidste del af træningen.

Det kan også være i har en helt anden måde at gøre det på.

/ Morten w.

Edited by MortenWestphal
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg har et spørgsmål set ud fra en bodybuilders synspunkt.

Rent trænings fysiologisk, hvilket er så mest optimalt, hvis man ønsker at tilføje tunge løft til sin træning.

1. Ligge sig i hypertrofi zonen i den første del af træningen og derefter køre "tungt" 5 reps

2. Starte ud med de tunge løft og derefter ligge sig ind i hypertrofi zonen i sidste del af træningen.

Det kan også være i har en helt anden måde at gøre det på.

/ Morten w.

Som MamboMads siger så er det tungt først.

Men et spørgsmål:

Jeg regner med at du gerne vil træne tungt fordi du gerne vil opnå et kompakt/tæt look, som det vægtløfter har. Hvis det er dit mål, så er 5 reps alt for højt. Jeg ved at flere bodybuilder bruger en dag om ugen til at løfte tungt (single/double/triple reps) og fokusere kun på at løfte tungt, den ene ugentlige dag. Måske en idea?

Edited by mr_defecto
Link to comment
Share on other sites

WAT

Arnold:

"To weightlifting’s credit there’s a certain kind of thickness and density that you can get only from very heavy training. I developed this solid muscle when I did a lot of powerlifting and strongman competitions at the beginning of my career. I never wanted to lose that mass and density in later years, so in addition to my regular bodybuilding workouts, I regularly scheduled “heavy days” in my training routine. Once a week or so, I would pick one bodypart and tax it with heavy sets"

http://www.muscleandfitness.com/workouts/workout-tips/bodybuilding-vs-weightlifting-go-heavy

Jeg har aldrig bodybuildet, men hvis det er godt nok til Arnold...

Link to comment
Share on other sites

google/læs lidt om daily undulating periodization

det handler om at du varierer rep/set ugen igennem lidt a la:

dag 1. 3 set 12-14 rep

dag 2. 4 set 7-8 rep

dag 3. 5 set 2-3 rep

det skulle efter div. artikler af forsknings mæssig art på "pub.med" give bedre resultater sammenlagt end rene styrke eller rene bodybuilder specifikke programmer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share