Kropsvægt træningsprogram - crossfit inspireret


Larson
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Jeg har nu søgt højt og lavt og læst utroligt meget om træning vha. kropsvægt. Jeg kan også forstå at der er en del af jer derude, der træner på denne måde. Jeg er meget interesseret i at se jeres træningsprogrammer (en normal uge) som inspiration til min egen træning.

Jeg har selv en fortid med en del crossfit og i kraft af mit arbejde i forsvaret også noget viden om træning generelt. Dog er jeg pt skulderskadet. Ingen træning igen før foråret pga operation :-(

Ventetiden bruger jeg på at finpudse mine forskellige træningsformer (teoretisk), så vejen tilbage bliver så hurtig som mulig!.

Skyd løs med gode råd og vejledning!

På forhånd tak

Mads

Link to comment
Share on other sites

Hvad spørger du helt præcist om?

Eksempler på vores træning eller råd og vejledning?

Hvis det er råd og vejledning: I forhold til hvad?

Hvis det er eksempel på træningsuge:

4 gange om ugen:

weighted chins - 30-35reps

HSPU-variant - 10-20 reps

skill-fokus: 5-10 reps

planche work: 20ish sek (2 gange om ugen)

Back lever work: 30 sek (2 gange om ugen)

+ en buffer alt efter lyst den pågældende dag

Alt sammen lavet i sæt af 1-6 gentagelser.

mht. Body Weight Arena: Jeg finder siden umådeligt irriterende og lige rigelig broscience. Umiddelbart bygger den på fancy infographics fra Convict Conditioning og henviser til en masse gamle klassiske BW-bøger.

Jeg synes sitet virker fordummende, og jeg får mistanke om, at de kun er ude på at få min e-mail-permission :/

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Hvad spørger du helt præcist om?

Eksempler på vores træning eller råd og vejledning?

Hvis det er råd og vejledning: I forhold til hvad?

Hvis det er eksempel på træningsuge:

4 gange om ugen:

weighted chins - 30-35reps

HSPU-variant - 10-20 reps

skill-fokus: 5-10 reps

planche work: 20ish sek (2 gange om ugen)

Back lever work: 30 sek (2 gange om ugen)

+ en buffer alt efter lyst den pågældende dag

Alt sammen lavet i sæt af 1-6 gentagelser.

mht. Body Weight Arena: Jeg finder siden umådeligt irriterende og lige rigelig broscience. Umiddelbart bygger den på fancy infographics fra Convict Conditioning og henviser til en masse gamle klassiske BW-bøger.

Jeg synes sitet virker fordummende, og jeg får mistanke om, at de kun er ude på at få min e-mail-permission :/

Jeg synes nu at nogle at nogle af programmerne er udmærkede men jeg har nu heller ikke kigget efter meget andet end dem. I bund og grund er det jo træningsformer der har eksisteret i nogle hundrede år som minimum og måske endda meget længere. Derfor er der vel heller ikke meget nyt under solen mht. øvelser og deres udførelse. Så i sidste ende er det jo bare at blande kortene og BWTA viser bare et par enkelte. De fleste sider jeg er stødt på er enten mere eller mindre kommercielle eller af Eureka/set lyset typen (typisk amerikansk) jeg vælger så at nappe hvad jeg finder anvendeligt og lader resten sejle.

Kender du evt. nogle rigtig gode sider eller bøger om emnet?

mht program.

cirkel

Pull-ups

push-ups

mave. curls leg raises etc afhængig af humør 2 af øvelserne

inverted rows

dips

weighted splitsquats

4-5 set X2 om ugen

Vil blive varieret.

Push-ups + abb curls

incline Push-ups +de skrå mave

decline Push-ups + ploven og weighted abb curls på bold

Semi handstand pushups med fødder på stol og røven i vejret :)

+planken

4 set af hver en gang om ugen

Wide pull ups + split squats

chinups + back extensions

reversed row + calf extensions

4set 1 gang om ugen.

Mvh

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene!

Jeg er nok på jagt efter jeres færdige programmer. Vil se hvordan jeg bedst sætter mine uger sammen mht løb og træning.

Vil også gerne bare have råd om BW-træning da jeg ikke har prøvet det ud over Crossfit med instruktør.

Jeg tror jeg skal have det helt skåret ud i pap for at jeg ikke bare tænker "så træner jeg lige lidt den her øvelse og lidt den her øvelse og så er det for idag". Den tank vi alle kender når vi ikke har et struktureret program!

Jeg vil så at sige ikke spilde min tid.

Så hvilke øvelser går godt sammen på samme træningspas?

Venlig hilsen Mads

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share