Massage mellem sæt


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Vil massage mellem sættene reelt virke fremmende for ydeevnen i de næste sæt, eller er det indbildning / placebo / mental opladning?

Gennem den sidste håndfuld træninger har jeg æltet læggene (10 x 10, p 60) med stort held. En enkelt dag prøvede jeg også med quads (8 x 8, p 60) og selvom det ikke er til at gøre det ordentligt, var der alligevel en virkning.

Jeg synes ikke det er noget jeg har set i andres logs, så jeg lurer lidt på om det er ægte virkning eller ej.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vil massage mellem sættene reelt virke fremmende for ydeevnen i de næste sæt, eller er det indbildning / placebo / mental opladning?

Gennem den sidste håndfuld træninger har jeg æltet læggene (10 x 10, p 60) med stort held. En enkelt dag prøvede jeg også med quads (8 x 8, p 60) og selvom det ikke er til at gøre det ordentligt, var der alligevel en virkning.

Jeg synes ikke det er noget jeg har set i andres logs, så jeg lurer lidt på om det er ægte virkning eller ej.

Hey Gregers,

spændende spørgsmål. Jeg har på ingen måde svaret men jeg tror der kunne være mange grunde til at det faktisk kunne give en effekt.

Jeg tænker at det måske også kunne have noget at gøre med mind-to-muscle. Jeg synes ofte jeg kan yde mere, aktivere bedre hvis jeg rør/klapper/prikker til mine muskler under eller mellem sæt. PTPoul har approaved it og siger at det er et normalt fænomen.

Hvad er din egen oplevelse af det? Bliver det nemmere at aktivere, bliver du mere smidig eller hvordan?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger det kun til bentræning. I det program jeg kører nu, er det kun læggene der får en tur, da jeg ikke mere tæppebomber min lår med sæt. Kører p.t. 5x20 reps i læg og der er effekten ikke voldsom men dog mærkbar til sidst.

Det var lidt et tilfælde, jeg begyndte på det

Jeg kørte 10x10, og var meget tæt på fail, vistnok i 7ende sæt, og begyndte at massere dem "i panik" Jeg kom gennem de sidste sæt uden at nærme mig fail igen. I de næste træninger, kunne jeg øge vægten og helt undgå fail ved at massere dem fra start.

I de første sæt gør det slet ingen forskel; det er først når mælkesyren for alvor prøver at bide sig fast.

Jeg har også prøvet at køre uden massage indtil nær-fail i 8x8 i leg-extensions (efter 8x8 i benpres). Igen efter at have masseret skinkerne, kom jeg helskindet gennem resten af sættene. Effekten var ikke så stor som ved læggene, men det er også svært at få ordentlig fat i egne quads (eller rettere, så syrer jeg til i skuldrene).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share