Forstuvet ankel


Sarahs
 Share

Recommended Posts

Hej! :)

I sidste weekend vred jeg om og fik en svær forstuvning i min ankel. Jeg kan efterhånden godt støtte lidt på den, men jeg kan stadig ikke støtte på den ordentligt uden smerter og sådan. Udover det kan der gå mange måneder, før jeg kan komme til at løbe og lignende igen. :unhappy:

I løbet af de sidste par måneder var jeg begyndt at komme ind i en super god trænings rytme og træne 1,5-2 timer 4 gange om ugen. Udover det har jeg trænet i gennemsnit 2 gange om ugen det sidste år cirka.

Jeg vil lave lidt øvelser herhjemme i mellemtiden, i et forsøg på at holde min træning bare en lille smule ved lige. Bare nogle helt basic mave-/rygøvelser og sådan - cirka 60 minutter, 5 gange om ugen, - men det er desværre ret begrænset hvad jeg kan lave (især for konditions træningen :unhappy:), når det mere eller mindre skal være liggende øvelser.

Mit spørgsmål er, hvor meget jeg kommer bagud? Både hvor hurtigt jeg mister muskelmasse, men også hvor hurtigt min kondition forværres? Jeg har altid både styrke- og konditionstrænet under min træning, og synes i hvert fald selv, at jeg har fået opbygget en del og opnået ret store fremskridt siden jeg startede. Så jeg ville være ked af at komme tilbage i træningscenteret om x antal måneder og nærmest slet ikke kunne løbe og intet kunne løfte :/

Men håber I vil svare! :D

Venlig hilsen Sarah :)

Edited by Sarahs
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er svært at sige og det er svært at sige hvor hurtigt din ankel er på fode igen. Noget vil du komme bagud. Alt andet end bedøvelser burde du godt kunne lave. Til dels kan du skifte nogen af øvelserne ud, så de ikke belaster foden, og lave noget anden cardio, fx svømning er ikke vægtbærende. Du kan også senere prøve med romaskinen, cykling og de der skimaskiner (kan ikke lige huske hvad de hedder), da de måske ikke belaster så meget som løb. Svømning kan man lave med passive ben, så :-)

Du kan evt få hjælp her til alternative øvelser, hvis du poster dem du laver.

God bedring :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share