Mine tilskudsvalg


Aes
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Jeg er interesseret i at høre om jeres syn på det jeg følgende vil skrive om da der umiddelbart er svingende meninger og ikke lige de konkrete eksempler som matcher mig.

Jeg har fremadrettet tænkt mig at køre følgende træningsplan.

Man:

Løb 30 minutter.

Bryst, skulder, triceps, mave

Tirsdag

Crosstrainer 25 minutter

Ben, ryg, biceps

Onsdag

Løb 30 minutter.

Bryst, skulder, triceps, mave

Torsdag

Crosstrainer 25 minutter

Ben, ryg, biceps

Fre

Løb 30 minutter.

Bryst, skulder, triceps, mave

Så automatisk skift... Men her i indlægget er det ikke så relevant, men bare blot så i er informeret.

Mit store spørgsmål er grundet skift af træningstid fra eftermiddag til morgen kl. 5.30.

Det eneste jeg indtager er et kop kaffe og evt. et stykke frugt.

Jeg har tænkt mig følgende tilskud.

Maltodextrin inden træning

BCAA undervejs træning

Whey 100 og maltodextrin efter træning

--------------
Generelt

Fiskeolie

Kreatin

Jeg skal igang med at trimme min krop efter en længere træningspause, men må lige høre om det er korrekt tilskud?

Jeg er 182 og vejer pt. 91.

Jeg er ikke fed, men har lidt for mange kilo og skal derfor af med overskydende fedt og have trimmet kroppen igen.

Har i noget i ville gøre anderledes eller tilføje?

Mvh

Link to comment
Share on other sites

jeg har ikke de store guldkorn, blot nogle små noter...

- en nylig undersøgelse viser at det er mere effektivt at lave styrketræning først og cardio til sidst.

- hvorfor kreatin? det giver formentlig ingen performance gain, med mindre du træner med relativt lave reps og meget tunge vægte( under 5 rep). i din træningsform pt.

det giver derimod væske ophobning alt fra 1-5 kg. individuelt.......

hvis du vil smide kg. så er volume en stor træningsfaktor og cardio bør imo min. udgøre 1 time pr. dag 5-6 dage pr. uge.

og hvis trænings volumen er for høj, så er det vægttræningen der skal skrues ned på.

evt. til et fullbody 2 x pr. uge(altså 2 trænings dage hvor hele kroppen trænes hver gang).

kulhydrat giver dig intet i forhold til træningen.

din krop har i forvejen oplagret 500-800 gram kulhydrat, som den blot venter på at fyre af.

og fylder du kulhydrat på, vil du blot forbrænde mindre af det fedt, du så gerne vil af med.

endnu en undersøgelse.... har vist at kulhydrat havde ingen effekt på motionsløbere over ½ maraton distancen. så mon ikke også du kan klare en times træning med relativ lav intensitet i et motionscenter. og så glæde dig over en øget fedtforbrænding efterfølgende :-)

overvej hvad der betyder mest - at smide fedtet eller bygge muskler....

Link to comment
Share on other sites

Hej family.

Ja jeg kommer jo fra at kun have viden omkring tungevægte og er igang med at lære mere omkring "lave" løft. Er et andet sted i mit liv nu og vil gerne opnå det.

Vidste ikke det med Cardio efter træning, det skal jeg helt sikkert lige læse lidt om for det er da ikke for smart så.

Men ok at du mener jeg skal helt op til 1 times cardio om dagen, det er noget af en regulering - men det skal nok komme :)

For mig er det helt sikkert vigtigst at smide mit fedt p.t ingen tvivl om det.

Jeg er træt af ikke og være slank som i "gamle" dage, tiden er løbet fra mig lidt :)

Lige nu kører jeg et et kalorie underskub på 500-900 om dagen for at presse på der også.

Link to comment
Share on other sites

BCAA er næppe nødvendigt, medmindre du spiser alt for lidt protein generelt og den matodextrin skulle helder ikke gavne, medmindre du virkelig mangler energi til træningen. Med din træningsmængde, vil jeg tro at du kan klare dig på de kulhydrater, der er din kost. Er det ikke tilfældet, så prøv evt at indtage maltodextrin efter træning i stedet for inden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share