Armbøjninger - Effektivt inden sengetid?


Frederik Bladt
 Share

Recommended Posts

Jeg havde svært ved at bedømme, hvilken kategori jeg skulle smide denne tråd ind henne, så ikke had mig for at vælge den forkerte kategori. :-)

Jeg har fuldt et armbøjningsprogram de sidste 4 måneder. Jeg fandt en App som heder Push-ups Pro, hvor den fortæller dig hvornår du skal træne, hvor mange gentagelser du skal tage i hvert sæt osv. Jeg gør det hver aften kl 22.00 inden jeg går i seng. Mit problem er at jeg er rammet ind i periode, hvor jeg ikke øger mine gentagelser som planlagt. Jeg er kommet i tvivl om rutinen at tage armbøjninger lige inden jeg går i seng er en god idé? Jeg indtager kun vand umiddelbart efter, men ellers får jeg først noget at spise når jeg står op kl. 8 næsten morgen. Det er 8-9 timer uden nogen former for proteiner, kulhydrater eller fedt som kroppen kan opbygge sig selv med. Er der nogen mon derfor jeg er inde i periode, hvor jeg ikke øger mine gentagelser?

Et anden spørgsmål er, når jeg begynder at syre og næsten ikke kan hæve min krop igen, syre det 9 ud af 10 gange i bicep og skulder, og ikke bryst! Kan det være en indikation om at jeg har mine arme for tæt til kroppen?

Jeg håber at nogen kan hjælpe mig med mine spørgsmål. På forhånd tak! :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Frederik.

Generelt er det bedst at få noget indenbords efter man har trænet, så kroppen har lidt til genopbygningen. Så måske kunne du rykke dine armbøjninger til om morgenen. Hvor du kan få lidt at spise bagefter. Desuden er det en dejlig start på dagen.

Nu nævner du ikke noget om, dine armbøjninger er din eneste træning. I såfald vil jeg anbefale at du får fat i en kropshævningsstang så du også får lidt til den øvre ryg.

Disse 2 programmer kan måske inspirere...

Level I:

WEEK #1: 4X15 PUSHUPS

4X20 SITUPS

3X3 PULL UPS

WEEK #2: 5X20 PUSHUPS

5X20 SITUPS

3X3 PULL UPS

WEEK #3,4: 5X25 PUSHUPS

5X25 SITUPS

3X4 PULL UPS

WEEK #5,6: 6X25 PUSHUPS

6X25 SITUPS

2X8 PULL UPS

WEEK #7,8: 6X30 PUSHUPS

6X30 SITUPS

2X10 PULL UPS

WEEK #9: 6X30 PUSHUPS

6X30 SITUPS

3X10 PULL UPS

Level II

WEEK #1, 2: 6X30 PUSHUPS

6X35 SITUPS

3X10 PULL UPS

3X20 DIPS

WEEK #3, 4: lOX20 PUSHUPS

10X25 SITUPS

4X10 PULL UPS

10X15 DIPS

WEEK #5: 15X20 PUSHUPS

15X25 SITUPS

4X12 PULLUPS

15X15 DIPS

WEEK #6: 20X20 PUSHUPS

20X25 SITUPS

5X12 PULL UPS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share