Hjælp til nyt trænings program til kvinde


Scorpiodkfynmidd
 Share

Recommended Posts

Hej MOL :)

Min bedre halvdel har lavet et nytårsforsæt, som går ud på at hun skal træne/spise efter en kostplan i 12 uger, hvor hun træner min. 4 gange om ugen.

Jeg har selv en masse erfaring med styrketræning, men ikke så meget erfaring med styrketræning/træning af kvinder. Jeg har heller ikke ret meget fortstand på kostplaner mm.

Info:

Hun er 37 år gammel, 180 cm høj, vejer 69,5 kg - hun har ikke rigtigt trænet i 7 år. Før i tiden spinnede hun en del. (-kondition)

Mål: Hendes mål er at få strammet det hele op, ikke at få bygget store muskler. (født 2 børn) Bare sådan at få trimmet hele kroppen så godt som man nu kan på 12 uger.

Programmet må ikke være for svært eller kompliceret - men noget der er lige til at "gå til"

Håber der er nogen her inde der har ekspertisen til at hjælpe med sådan en opgave :)

GOD jul :)

Link to comment
Share on other sites

Nytårsfortsæt er noget lort. Kroppen er som en elastik, så når man dyrker træning eller laver om på sin kost, er det som at trække i elastikken. Det øjeblik man holder op med at trække, falder den tilbage til den facon den havde når man ikke trækker i den. Det samme gør sig gældende for kroppen. Den vender også tilbage til udgangspunktet. Man kan ikke gøre ret meget på 12 uger, og enhver indsats er spildt hvis hun holder op med at træne efter de 12 uger.

Derudover er der ikke forskel på mænd og kvinders muskler. De bør træne ens. Se fx begyndertråden om styrketræning. Kvinder har dog ikke testosteron, så kvinders muskeltilvækst er noget mindre end mænds, så risikoen for at hun får store muskler er stort set minimal, specielt når hun heller ikke er i kalorieoverskud.

Med 180/70 er hun jo ikke ligefrem overvægtig... Hvis projekt er det her?

Mht kostplan er det ikke så vigtig hvad hun spiser, bare hun spiser mindre end hun gør nu, så burde hun tabe sig.

Link to comment
Share on other sites

Nytårsforsæt behøver bestemt ikke være noget lort, det kommer helt an på om det er kontinuerligt, og det bliver det, men bare ikke på samme niveau som i de 12 uger hvor hun virkeligt vil give den en skalle.

Jeg er udmærket klar over at kvinder rent fysiologisk set bør træne som vi mænd, men jeg efterlyser bare en mere feminin måde at træne!!

Hvem har sagt at hun er overvægtig??? Det mener jeg bestemt IKKE at hun er - Og det er HENDES egen idé det her!

Jeg er ikke enig i, at det ikke er vigtigt hvad hun spiser, tværtimod! Målet er heller ikke at hun skal tabe sig en masse( ved ikke hvor du har det fra) bare strammes op og bygges lidt muskler samt bedre kondi.

.

Link to comment
Share on other sites

Nytårfortsæt plejer sjældent at holde mere end 1. februar og det var dig selv som skrev 12 uger.

Så kan hun gå ned i ethvert center, lave lidt cardio og så hoppe i spred ben maskinen og lave lidt mavebøjninger bagefter. Jeg vil ikke sige at det er helt spild af tid, men det er tæt på.

Hvis hun ikke skal tabe sig, hvad skal hun så bruge en kostplan til? Så bør hun bare spise sundt efter sundhedsstyrelsens kostråd.

Uanset, kosten og kostsammensætningen kan ikke "stramme" hende op. At spise salat og drikke grøn te er ikke noget der på magisk vis gør vores hud, og det som er nedenunder, mere stramt.

Hvordan forestiller du dig i øvrigt at hun skulle blive "strammet" op af det her, hvis hun ikke vil lave øvelser som bygger lidt muskler på? Det er dem som fylder neden under huden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er udmærket klar over at kvinder rent fysiologisk set bør træne som vi mænd, men jeg efterlyser bare en mere feminin måde at træne!!

Nu blev jeg nysgerrig - hvad er en feminin måde at træne på, ifølge dig og hende? Det er jo ret væsentligt at vide, hvis man skal komme med relevante forslag.

Link to comment
Share on other sites

Bare glem det, finder noget mere relevant information et andet sted!

Hvorfor læser du ikke dons links ovenfor? De er ganske gode. Jeg ved godt at de ikke passer med de myter som nogen har om kvinders træning, men de har basis i fysiologien.

Du kommer her og efterlyser hjælp, og når vi forsøger at give den, bliver du pigesur, fordi at vores råd ikke passer med dine damebladsforestillinger om styrketræning.

Du kan få det du efterlyser i ethvert træningscenter eller iform. De vil tage hendes penge og som tiden går vil hun undre sig over at hun ikke ser resultater af sin træning, miste motivationen, og så er hun tilbage ved start. Lærer du hende i stedet at bruge en vægtstang, så hun kan dødløfte og squatte, vil hun både blive stærkere, strammere og som bonus føle sig sejere.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Hold nu op... Manden er ny på MOL og bliver mødt med skepsis og sarkasme, fordi han ikke fanger budskabet i første hug. Vi gamle på MOL kender tonen, men den er ikke specielt imødekommende når man kommer udefra og er vant til normal nettikette.

Jeg hverken skriver, antyder og slet ikke mener, at nogen skrev grimt eller noget. Bare ikke på en måde, så manden føler sig velkommen og slet ikke særligt pædagogisk hvis man ville prøve at omvende ham til MOLs dyder. Jeg tror mange ville blive "pigesure" men den velkomst. Bare for understrege det, er jeg 110% enig i INDHOLDET af svarene.

Alt i alt et klasseeksempel (i den milde afdeling) på, hvorfor mange af nye skribenter på MOL løber skrigende væk i en fart.

Link to comment
Share on other sites

Hold nu op... Manden er ny på MOL og bliver mødt med skepsis og sarkasme, fordi han ikke fanger budskabet i første hug. Vi gamle på MOL kender tonen, men den er ikke specielt imødekommende når man kommer udefra og er vant til normal nettikette.

Jeg hverken skriver, antyder og slet ikke mener, at nogen skrev grimt eller noget. Bare ikke på en måde, så manden føler sig velkommen og slet ikke særligt pædagogisk hvis man ville prøve at omvende ham til MOLs dyder. Jeg tror mange ville blive "pigesure" men den velkomst. Bare for understrege det, er jeg 110% enig i INDHOLDET af svarene.

Alt i alt et klasseeksempel (i den milde afdeling) på, hvorfor mange af nye skribenter på MOL løber skrigende væk i en fart.

Du har ret. Jeg lod mig glide med og tonen kunne sagtens have været mere imødekommende. Det er jeg ikke ligefrem stolt af.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share