Vil gerne tage på


Krellebab
 Share

Recommended Posts

Hej Motion-Online,

Jeg er 17 (snart 18) og vejer 68 kg og er 180. Har trænet i snart 9 måneder hvor af de 4 sidste har være mere seriøst (en 3-4 gange i ugen). Mit problem er bare at jeg ikke rigtig bliver større, jeg er markeret og har six-pack, men vil egentlig bare gerne være større.

Her ved jeg at vejen til at blive større er at ligge i kalorie overskud, synes jeg spiser hvad jeg kan (nogen gange mere end jeg kan) og bliver alligevel ikke rigtig større.

Mit mål er at komme op at veje 75 kg, men hvad skal der til? har spist lidt protein pulver (overhovedet ikke regel mæssigt, vi snakker måske 1-2 gange hver 14 dag).. Så overvejer noget Weight Gainer, for at kunne tage noget på.

Hvad vil I sige?

Edited by Krellebab
Link to comment
Share on other sites

Det bliver jeg i sidste ende nok nødt til, men kan jeg nok først når ferien er ovre, spiser ikke det jeg normalt ville her i julen ;)

Men hvis jeg sådan på stående fod skal sige hvad jeg får så:

Morgenen (kl ca 7:15) ca 50 g havregryn (har svært ved at spise ret meget når jeg lige er stået op)

Skoletiden (8-15:30) her spiser jeg nok i gennemsnit 4 hele stykker rugbrød 2 stykker fanskbrød eller toastbrød og en 3-4 stykker frugt og grøntsager

Eftermiddag (16-18) her er det meget forskellige hvad jeg tager, hvis der er rester fra dagen før tager jeg det, ellers er det nudler eller baked beans eller ligende

Aftensmad (18-20) Her er det også meget forskelligt hvad jeg får, men der er hver dag broccoli som jeg tager en 3-4 stykker af, derudover ris, kartofler eller pasta og sidst men ikke mindst kød, her er det også forskellige, men når jeg synes jeg er færdig med at spise (prøver at spise 2 portioner hver dag) og der er mere kød tilbage spiser jeg indtil jeg er ved at få det dårligt

Natmad (21-23) her spiser jeg ikke altid noget, men hvis jeg gør er det normalt en skål havregryn

Ved godt der ikke er mål eller vægt på det, men det er ca det jeg indtager i løbet af en hverdag, og det er virkelig sjældent jeg er sulten, synes jeg spiser hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo din egen sag.

Bare husk hvad weightgainer er. Den er proteinpulver tilsat (dyrt) sukker. Inden du begynder på WG, bør du måske overveje at indtage større mængder kaloritæt mad, også kaldet usund mad. Spis de flødeskumskager og pizzaer du har lyst til. Det er næppe mere usund end weightgainer. Så længe det er for en kortere periode, vil jeg heller ikke betegne det som sundhedsskadeligt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, prøv at give den gas hen over julen. Både med at spise alt, du overhovedet kan komme i nærheden af. Slik, kager osv, bare der også kommer godt med kød ind. Der gælder pølser, leverpostej etc også.

Og samtidig, så prøv at give den en skalle til træning.

Vej dig og mål bryst, arme, lår og mave, nu og efter nytår og post det herinde :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om du ikke spiser ret meget. Jeg er kun 14 år, er 171 og vejer 57 kg, og jeg spiser dobbelt så meget som du gør. Brug energiforbrugberegneren her på siden og spis 200-300 kalorier mere end du forbrænder hver dag. Prøv at spise lidt oftere og sørg for at få masser af protein. Løsningen er ikke at leve af rugbrød og havregryn i løbet af dagen, og så æde over 100 gram protein til aftensmad. (Gør alt dette efter jul). Når du har styr på de første ting kan du jo også begynde at fokusere på at få et ordentligt træningsprogram (ved ikke hvad du kører nu).


Link to comment
Share on other sites

Kan ikke spise mere end jeg gør nu, spiser så meget jeg kan..

Hvis jeg skal spise mere fedt, er det så lige meget om det er gennem sundt eller usundt mad?

Det er lige så træls at overspise, som at sulte.

Et gammelt råd er, at tage et 0,3 DL snapseglas, fylde det med olivenolie tre gange om dagen og så kaste det i svælget. Ca 900 ekstra kalorier på under et minut sammenlagt. Og meget delikat.

Spis godt oveni og du er på vej.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke spise mere end jeg gør nu, spiser så meget jeg kan..

Hvis jeg skal spise mere fedt, er det så lige meget om det er gennem sundt eller usundt mad?

Du vil ikke tage på. Hvis du ville tage på ville du spise mere, så nemt er det.

At spise mere er et spørgsmål om træning. Over tid vil man vænne sig til at spise mere, men det starter med en indædt vilje til at ville tage på..

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke spise mere end jeg gør nu, spiser så meget jeg kan..

Hvis jeg skal spise mere fedt, er det så lige meget om det er gennem sundt eller usundt mad?

Det har mindre betydning. Efterhånden er animalskfedt også frikendt.

Meget mad er kun usundt hvis man er overvægtig og/eller det udgør en stor del af ens diæt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share