Ændre på set / rep for at "overraske musklerne"


steinway
 Share

Recommended Posts

Jeg har i nogen tid kørt Stronglifts 5x5 (jeg øger med 2,5 kg hver gang jeg når set/rep range). Jeg nærmer mig dog mit maks således der bliver trænet meget tungt hver gang.

Vil det give mening at veksle imellem 5x5 og eksempelvis 4x8 med tilsvarende lavere vægt?

Således jeg eksempelvis kører bænk 5x5 med 100 kg og når jeg misser et rep vil næste pas være 4x8 med 77,5 kg. 4x8 fortsætter så indtil jeg misser et rep hvorefter jeg går tilbage til 5x5.

Så kan jeg holde omtrent samme workload, men alligevel træne på forskellig vis.

Giver det nogen mening eller er der andre gode forslag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke ved at køre død i programmet - løftene er tunge og der skal deloades en gang imellem, det kører stadig fornuftigt fremad.

Jeg tænkte alene på at belaste systemet på anden vis, således musklerne ikke blev presset til det yderste hver gang og på samme måde.

Men jeg fortsætter ufortrødent og finder så et andet program når tiden kommer.

Link to comment
Share on other sites

har du prøvet at køre Rigtig tungt?

altså hvor du udelukkende træner set af (4-5 min. pause) 2-3 rep (3-5 set), indtil du når 2-3RM og så tage 3 set af denne vægt og så 2 lette set af eks. 15% lavere vægt og 3-5 rep.

i eks. 3 uger. da rekrutteringen vil være en del bedre ved lavere vægt end du benytter her ved 5 reps.

ellers evt. prøv en af disse rutiner/kombi:

http://homebuiltstrength.com/?page_id=18

manden her har bestemt både teori og emperi i orden!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share