Høj mavesyre, hjælp til at tage på efter diæt


POW
 Share

Recommended Posts

Hej alle. Ved godt det ikke er så træningsrelateret, men jeg prøver alligevel :)

For godt 3 måneder siden kom jeg på hospitalet med store mavesmerter og de fandt ud af, at jeg havde for meget mavesyre. Jeg skulle så følge en diæt og har gjort dette i de sidste 3 måneder, hvilket har medført et vægttab på ca. 10kg. Jeg vil mene, at jeg er undervægtig nu, da jeg vejede 82kg før og i forvejen havde en lav fedtprocent. Alle mine muskler er skrumpet totalt ind :( I går d. 23/12 kom jeg så ind på akut på Hvidovre hospital, fordi jeg havde så ondt at jeg besvimede. De fandt også frem til, at jeg havde alt for meget mavesyre, hvilket jeg havde svært ved at forstå, for jeg havde fulgt diæten til punkt og prikke og ikke skippet én eneste gang. Lægen fortalte så, at hun mente, at diæten var helt forkert og bad mig spise mere normalt, dog uden fedt, sukker, stærk mad m.m. Jeg skulle forøge min kropsvægt,

Nu er mit problem så det, at jeg har så godt som intet overskud og er konstant træt og når jeg kun kan spise sundt, Eneste motion jeg får, er at gå tre-kvarter hver dag og så er jeg træt! Hvordan skal jeg så kunne tage på når jeg ikke må spise fedt mad? :4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Spiser havregrød om morgenen. Til frokost spiser jeg kernerugbrød med kylling, kalkunpålæg eller fiskepålæg (dog ikke makrel i tomat). Aftensmaden varierer, men det er som regel salat, fedtfattingt kød og evt kartofler eller kogte gulerødder (bagt uden olie). Mellem hovedmåltiderne spiser jeg bananer og mandler.

Edited by POW
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share