Personlig træner til opstart


pempía
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg har de sidste 6 mdr. holdt 100% pause med alt form for træning, da min motivation var lig 0. Nu SKAL jeg i gang igen og jeg frygter at jeg igen vil miste min motivation.
Jeg har på nuværende tidspunkt ingen kondi og ingen styrke overhovedet, og det giver mig ekstremt dårlig samvittighed og dårligt selvværd. Det er IKKE sådan jeg vil være.

Jeg vil derfor komme godt fra start denne gang og jeg har tænkt på at finde en personlig træner eller en anden form for coach der kan hjælpe mig, støtte mig og give mig en grund til at overholde fitness-aftaler.
Jeg er meldt ind i Fitness DK, men jeg ved ikke hvor meget deres personlige trænere er værd.

En anden ting er selvfølgelig økonomien - tror det billigste jeg endnu er stødt på er 6000 kr for 10 timer. shock.gif Så bliver jeg da ruineret før jeg bliver trænet.

Har I noget tip til mig? Noget jeg skal tænke over? En mulighed jeg endnu ikke selv har overvejet?

Skulle gerne se mig selv som relativt veltrænet engang til sommer. biggrin.gif

Link to comment
Share on other sites

6000 kr. kan lyde af meget, men hvor meget ville 10 gange 1 time med en blikkenslager koste? Kan du finde dig en kompetent personlig træner, er der meget mere med i prisen end bare 10 timers træning. Viden koster penge og er man ikke selv villig til at bruge år på at læse artikler og lege prøvekanin på ens egen krop, så er en personlig træner (i min verden) det rigtige valg.

Når det så er sagt, så kan man godt finde trænere der koster mindre end 600 kr./timen. Det er selvfølgelig meget lettere at finde en træner i FitDK, eller en ekstern for den sags skyld, hvis du informerede om hvor i landet du bor/træner.

Link to comment
Share on other sites

Der er flere muligheder. LaMotta kan måske anbefale en træner i FitnessDK. Ellers er der flere personlige trænere jeg vil anbefale, hvoraf nogle af dem har haft sin gang herinde. Paul Haacker, Bertel fra Thegym.dk eller Sandyfrink aka. Simon der har supertraining.dk.

Link to comment
Share on other sites

6000kr for 10 timer lyder ikke helt galt i min verden, men er sikker på, at du ville kunne finde det biligere.

Et par ting som jeg ville kigge efter; Hvor meget undervisning, egen erfaring har den enkelte træner og kan han/hun forstå det du ønsker?

Vide og erfaring koster, men det er tit det der gør forskellen. (kender en der tager 1800kr i time, og han er helt booket.)

I teorien er teori og praktisk ens.

I praktisk er teori og praktik aldrig ens.

Hvorfor finder jeg denne sætning vigtig.

Fordi du kan læse dig til næsten alt, men der er ikke 2 mennesker som reagere ens. Derfor ville jeg gå efter en træner. der brænder for det og i med det samme har en god kemi :strat:

Link to comment
Share on other sites

træn med en ven! begynd på nogle hold og efter et par gange prøv at snakke lidt med en eller et par stykker om at mødes.

mange finder større glæde ved aktiviteten når de deler den med andre. hvad med en kollega?

det kan jo evt. blot være at i træner sammen hver 2. eller hver tredje gang, og de andre gange solo( eller div. hold).

sæt kun mål som er lette at nå, det første lange tid.

sætter du uopnåelige mål, så falder motivationen i takt med at målet bliver sværere at nå.

et mål kan eksempelvis blot være 2 ugentlige træninger. inkl. en buffer der eks. er du må misse 1-2 pr. mdr.

det kunne være planen de første 4-5 mdr.

derefter kan det så være et trænings specifikt mål - hvis altså du har lyst til det!

en coach lyder dyrt og meget midlertidigt i mine øjne! hvad så når lysten falder om 10 mdr. smider du så 6k mere?

hvorfor vil du træne? hvis jeg må spørge så personligt?
er det "blot" en generel bedre fysisk form? som kan være en smule styrke øgning, lidt bedre kondi(tal / løbetid/cykel tid? ), andet udseende?

mvh

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres indlæg.

Jeg kan godt se, at jeg måske først og fremmest bør tage mig sammen selv og komme i gang uden en træner.
Jeg ved i bund og grund godt selv hvad der skal til - har før trænet kickboksning 3x om ugen og yderligere styrke/cardio 3 dage om ugen og så en hviledag. Men jeg nåede til et punkt hvor al træning hang mig langt ud ad halsen. Om det var selve træningen eller om jeg "pressede" mig selv og mine mål for langt, det ved jeg ikke.

På nuværende tidspunkt skal jeg for ALVOR give mig selv et kæmpe los bagi for at komme igang. Jeg arbejder dagligt 10-13 timer, hvor jeg står og går hele dagen - ingen pause (det bliver formentlig mere menneskelige arbejdstider nu hvor december er slut). Det betyder bare at min energi er lig 0 (kan energi gå i minus?), mine fødder og ben er ømme og trætte og mit hovede er stået helt af, efter sådan en arbejdsdag. Jeg véd, at energien og styrken kommer så snart jeg letter min halvfede popo ned i FitnessDK og KNOKLER FOR DET og det lyder så simpelt, når jeg først er kommet hjem og har fået hvilket lidt, men for pokker, det kræver et mindset der er lidt mere dedikeret end mit når jeg endelig kan forlade caféen og komme ud, for at sætte kurs mod Fitness og ikke sofaen.

Min grund til at ville træne er en blanding af mange ting. Jeg har altid været kraftigt bygget og drømt om en åleslank krop - den tanke har ændret sig de sidste par år, og særligt efter jeg gik i gang med kickboksning, til at jeg vil have en stærk og sund krop. Jeg skal ikke have ondt i kroppen af inaktivitet, men af aktivitet! Sammen med de ting, så ved jeg at mit daglige overskud både fysisk og psykisk følger med og det savner jeg.

Jeg vil prøve med en træningsvejledning i første omgang og se om jeg ikke kan finde glæden ved at træne igen. Og lære mig selv at acceptere at drømmekroppen heller ikke kommer over night. Om ikke andet, så må jeg gå efter en personlig træner, hvis jeg går i stå i min træning og ikke som motivation.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share