Variation af morgenmad, mellemåltider og natmad


chri74a9
 Share

Recommended Posts

HEJ alle kloge hoveder

Jeg er en dreng på 15 år som lige som andre her inde har svært ved at tage på. Jeg er 187cm høj men vejer ikke mere ned 66 kilo.
Jeg søger noget inspiration til både morgenmad, mellemmåltider og natmad som er ret kalorie tæt.

Normalt spiser jeg 0.5 liter sødmælks yogurt med havregryn på efterfulgt af en halv grovbolle med pålæg (nogle gange marmelade)

Til mellemåltider spiser jeg en gang i mellem lidt nødder og rosiner

Til natmad spiser jeg også 0,5 liter sødmælks yogurt.

Nogle som har forbedringer til disse måltider?
- Er åben for alle bud

På forhånd tak. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har en sund og fornuftig grundkost, så er det bare at spise mere af det du allerede gør. Da det meste mad ikke er usundt, medmindre at det udgør en stor del af ens kost eller fordi at man er overvægtig, så vil det ikke ske noget ved at du supplerer op med "usund" mad. Kalorier er kalorier og "usund" mad indeholder ofte flere af dem. Det er svært at blive større af salat :-)

Se i øvrigt:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=61851

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Peanutbutter er nævnt.

Jeg vil tilføje at peanutbutter på lys toast/sandwichbrød PLUS (nu det vigtige) honning er en rigtig gainer. Laver du en klapsammen smører du skiverne forskelligt. Honningen (som du smører mindst på af) vil gøre den gode og ellers tunge peaunutbuttermad glider nemt ned.

Fordi der allerede påsmøres honning kan det være ide at købe din peanutbutter u. sukker. Den økologiske i Irma (og kun den grove variant) er supergod. Den fintmalede har "mærkelig" tilsætningsstoffer der ødelægger smag.

Peanutbutter skal du måske ikke spise hver dag men gerne ofte.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Ferske dadler der for tiden fås i bokse i supermarkeder er gode. Du smutter stenen ud ved at presse og sætter et stykke valnød ind. Det er en super-snack. At kombinere med nødden giver et mere stabilt blodsukker. Udmærket næring i de ferske dadler også. Dadler kan desuden lægges mellem to stykker frisk toast.

De sunde energiholdige Avokado ville jeg normalt have nævnt, men de har været kedelige i år (hvorfor jeg ikke har spist mange). Men den er næringsmæssigt næsten et selvkørende lille måltid.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share