Mellemmåltider og Oppustethed


Foermose
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg vil gerne tabe mig og har taget valget omkring livsstilsændringen, og er nu igang med at få styr på de enkelte mindre facetter for at kunne blive på denne bane. Jeg har i den fobindelse 2 issues, jeg har svært ved at få ordentlig styr på Mellemmåltider og oppustethed.

1. Mellemmåltider er lidt et problem for mig, da jeg er nøddeallergiker og kan i den forbindelse ikke tåle nødder, mandler, etc. En afart af min allergi gør også at der er en del frugt jeg ikke kan tåle: Æbler, pærer, ananas, osv osv osv. Faktisk kan jeg mere eller mindre tåle bananer og citrusfrugter. Jeg vil så høre om der er nogen der har nogle gode forslag til hvad jeg kan spise som varierende mellemmåltider, som både er kallorielet og samtidig bare minimalt mættende. Det bliver nemlig forholdsvis kedeligt at spise 2 gulerødder om formiddagen og en banan om eftermiddagen hver dag. Jeg er meget villig til at kokkere for det, men det må gerne være noget man kan lave en dag og så have til en uge-ish, så det kan medbringes til arbejde, træning osv. (her tænker jeg måske hjemmelavet knækbrød med kødpålæg, eller andre gode ideer)

2. Jeg er en lille fyr med en stor mave. Der er ingen tvivl om at det skyldes en hel del fedt, men jeg føler ofte (næsten hele tiden) at min bug er spændt, hvilket lige giver det ekstra lidt irriterende visuelle, samt at det kan være forholdsvis ubehageligt. Mit spørgsmål her er hvad dette kan skyldes, og om jeg kan spise noget der kan mindske dette? Jeg har indtil nu spist normalt og varrierende, dog meget pastaretter. Ikke noget hvidt brød, udelukkende rugbrød. Mit store problem har været at jeg spiser meget store portioner. Og så går jeg meget i byen i weekenden, men rør ellers ikke alkohol i hverdagen. Jeg tænker naturligvis at min oppustethed bliver mindre når jeg nu er begyndt at spise mindre portioner, men jeg kunne godt tænke mig at komme af med den oppustethed ret hurtigt. Har hørt at hvis jeg skifter min havregryn ud med A38, vil dette kunne hjælpe - har dette noget på sig? Eller kan jeg gå på apoteket og få nogle kosttilskud eller noget helt tredje der kan gøre lige præcis denne process kortere?

Hvis der er noget jeg mangler at informere om, eller i vil have uddybet må i endeli sige til, så skal jeg svare som en mis.

På forhånd tak for hjælpen

Foermose

Link to comment
Share on other sites

Et forslag til mellemmåltid jeg selv bruger i stor stil.

Wasa Sport + Knækbrød, med Cheasy 13% skæreost. (Den findes også i 6%, men jeg synes den er for gummi agtig)

Det smager rigtig godt, hvis man kan lide mild ost, og er forholdsvis kalorielet ca. 110 kalorier i sådan en omgang (alt afhængigt af hvor meget ost du putter på)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share