Hvad laver du mellem dine sæt?


Thorhauge
 Share

Recommended Posts

Jeg har enten kvalme ellers snakker bro's. Jeg kan også godt finde på at strække mine lat når jeg træner ryg.

Jeg synes dog at du bør være opmærksom på dit tidsforbrug mellem sæt. Man kommer hurtigt til at bruge alt for meget tid. Man bruger ganske hurtigt 45 sekunder på at få vejret, drikke vand og gøre sig klar til næste løft. Så har du noget der ligner 1 minut til foamrolle eller lave band pullaparts.

Jeg synes fint det kan forsvares under opvarmning, lige at få løsnet de stedet, hvor der er behov, men at gøre det under hele træningen, finder jeg unødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

Well

Jeg snakker helt sindsygt meget, og ligeledes holder jeg MEGA pauser. Jeg er kendt for at holde 3-5 minutters pauser mellem de tunge sæt

Jeg laver sjældent andre øvelser i mellem de tunge sæt, da det ganske enkelt er noget bæ i forhold til maksimal styrke.

Ud over det, glor jeg på min telefon.

Go ahead, hate me

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker helt sindsygt meget, og ligeledes holder jeg MEGA pauser. Jeg er kendt for at holde 3-5 minutters pauser mellem de tunge sæt

Med en intensitet over 90% i basisøvelser, ville jeg dælme være ked af under 3 min mellem sæt.... Så må jeg åbenbart holde helt grotesk længe pauser :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner hjemme. Så det kan være alt mellem himmel og jord. Kigge på telefon. Kigge på tablet. Lægge vasketøj sammen. Smøre en rugbrødsmad til drengen(e). Snakke med fruentimmeret. Whatever. Hører i øvrigt altid P3, så det gælder om at holde pauserne så korte, som muligt og få træningen overstået til så lidt idiotisk musik, som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Med en intensitet over 90% i basisøvelser, ville jeg dælme være ked af under 3 min mellem sæt.... Så må jeg åbenbart holde helt grotesk længe pauser :smile:

Well, i praksis er det nok også altid nærmere 5 minutter end 3. Jeg kommer bare til at lyde så utrolig doven når jeg fortæller sandheden. Jeg kører ofte 3 øvelser på hvad der svarer til 2-2½ time. Indrømmet, relativt mange sæt, og høj intensitet , men lange og (nødvendige)pauser, som de andre i klubben ikke fatter

Link to comment
Share on other sites

Idag så jeg en gut der i pauserne spillet clash of clans.

Isolations øvelser og overtagelse af verdens herredømmet, whats not to like!

Jeg spiller clash of clans i pauserne! Har aldrig haft så stor styrkefremgang. Jeg smed 5kg på stangen da jeg opgradede min town hall til level 8!

Spøg til side.

Hvis ikke jeg har travlt (Hvilket desværre sker for ofte. Som resultat af at være afhængig af busser i en mindre by) eller har planlagt det på forhånd så supersætter jeg normalt ikke. De første 1-2 øvelser som typisk vil være mine tunge løft, bliver dog ofte kørtmed Band-pull aparts eller squat stretch, hvilket jeg dog ikke vil kalde "supersæt" som sådan.

Desuden skriver jeg resultater ned på telefonen. Mest fordi jeg så ikke skal bruge energi på at huske det, og derfor føler at jeg har bedre overskud til at visualisere det næste sæt.

Typisk fungerer mine træninger som et vigtigt afbræk fra lektieskrivning, skole og anden stress (pivpiv), og jeg tænker stort set aldrig på andet end træningen, men hvis jeg får en besked eller lignende, vil det være mere frustrerende ikke at svare med det samme. Ligeledes med opdateringer fra Clash of Clans :rolleyes:

Hvis der er bros, så går snakken!

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Kører oftes mellem 15 og 60s pause mellem sæt, så når ikke andet end at stoppe øvelsen og gøre klar til næste.

Har dog som trådstarter er inde på, køre forskellige øvelser som f.eks pec stretch under ryg træning eller omvendt. Eric Cressey har skrevet en god artikel om emnet på t-nation

Link to comment
Share on other sites

Idag så jeg en gut der i pauserne spillet clash of clans.

Isolations øvelser og overtagelse af verdens herredømmet, whats not to like!

Jeg hører også blandt idioterne der kan finde på at spille mellem mine sæt hvis ikke der er nogen jeg gider snakke med. Jeg har besluttet at jeg sætter dagesordenen så længe jeg er den stærkeste i rummet. (Sikke et held jeg træner i en lille klub)

Link to comment
Share on other sites

Ofte en anden øvelse :)

Supersæt er vejen frem, når man godt kan lide længere pauser mellem sine tungere sæt :)

Det afhænger altså af så meget.

Går du efter maksimal intensitet spiller det ikke at du lige kører lidt rows eller chins mellem dine 95% bænkpres pas.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share