Jeg sveder aldrig


Scareface
 Share

Recommended Posts

Har du ikke svedkirtler eller anstrenger du dig ikke nok?

Det lyder meget mærkeligt hvis du ikke er i stand til at svede... og potentielt også ret farligt. Når kroppen sveder er det jo en slags 'forsvarsmekanisme' der gør at man kan komme af med varme og på den måde blive ved med at arbejde i længere tid.

Hvis du ikke er i stand til at svede vil din krop ret hurtigt nå til et punkt hvor den 'koger over' og siger stop for den pågældende aktivitet såfremt den relativt set er hård.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Jeg kender det faktisk godt... Jeg har heller ikke den store svedproduktion men oplever at jeg nærmest brænder op i de situationer du beskriver... Der er ikke så meget at gøre ved det ud over at tage de givne pauser og drikke rigeligt med vand... Jeg kan bare fortælle at jeg ikke har det ligeså slemt ved udendørs træning...

Link to comment
Share on other sites

Det er genetisk. Nogen siger at man sveder mere når man er i bedre form, men jeg har ikke set noget evidens til at bakke det op, så det er en ammestuehistorie. At det skulle have en sammehæng med vægt er også svært at tro.

Jeg er selv i kategorien middelsvær sveder, og er aldrig holdt op med sport eller andre aktiviteter pga at jeg har fået det for varmt.

Sveder man ikke eller meget lidt, kan kroppen få problemer med at komme af med varmen, da fordampningen af sveden har en stor afkølende effekt. Den øges hvis der også er lidt vind, som udenfor.

Så det virker logisk hvis at jer som kun sveder lidt eller slet ikke kan få problemer med varmen. Men der er mig bekendt ikke noget at man kan gøre ved det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hav en sprayer (som dem man bruger når man pudser vinduer) til at spraye vand ud over din krop. Det er ikke nok til at det drypper, men er nok til at afhjælpe dit varmeproblem lidt.

Det er dog symptombehandling snarere end årsagsbehandling :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share