Igang med mig!


Boellehatten
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige på 22 år, startvægt d. 14 Januar 2013, 75 kg.

Jeg vil gerne ned og veje omkring 60 kg, og gerne have nogle flere muskler end jeg har nu.

Vægten idag d. 21 Januar 2013 siger 73 kg.

Jeg træner mindst 3 gange om ugen, henholdsvis styrke og cardio, dog vil jeg gerne op og træne 5 gange om ugen.

Startet ret stille ud da jeg har problemer med et knæ, så det er ikke det vilde cardio, små 5-7 km cykling, 20 minutter crosstrainer, og ca 10 minutter på løbebåndet rask gang. omkring 7-8 i hastighed.

Styrketræningen har jeg endnu ikke fundet noget bestemt plan/oversigt for.

Første delmål er 70 kg inden d. 20 Februar. Det skulle vist nok være overkommeligt.

Jeg vil poste herinde mindst en gang om ugen, og gerne mere..

Håber i vil følge lidt med...

Link to comment
Share on other sites

Så fik du lavet en log :-) Jeg anbefale at du laver et indlæg for hver træningspas, uanset hvad det er. Men det er lidt som at klippe af et målebånd. Det motiverer at se stakken af træninger vokse. Fra et til to, til ti og tyve, og pludselig har man nået halvtreds, og så er det næsten en vane. Din selvtillid og glæde vil vokse i samme takt.

Kig evt i styrketræningsforummet. Der er en begyndertråd. Hvis du kender en som du kan få til at give en hånd med at komme i gang, eller måske betal en personlig træner en times instruktion, for at vise dig øvelserne, helst dem med vægtstang og ikke maskiner. Vægtstangen vil gøre dig stærk og give dig muskler og selvtillid :-)

Afsted, afsted :-)

Link to comment
Share on other sites

Du har ret, burde også lave en fysisk logbog, over mine træninger, så jeg kan se hvordan jeg bliver bedre step for step.

Men træningen den 21 Januar bestod af:

Crosstrainer husker ikke hvor meget tid, men til jeg havde brændt 100kcal, på niveau 7.

Løbebånd til 205 kcal, jeg kan ikke rigtig løbe længere tid, så jeg går i hurtigt tempo, og løber så til tider 30sekunder - 1 minut ad gangen.

Steppemaskine til 100kcal på niveau 10.

Derefter nogle mave og skulderøvelser.

Skal også begynde at træne med min lillebror idag, så bliver fedt at have en at træne med.

Link to comment
Share on other sites

Du kan bruge det her som log, det var det jeg mente. Jeg noterer det på tlf og så opdaterer her, når jeg kommer hjem :-) Det kan være meget godt at tracke sin fremgang, fordi at du så kan se at det sker noget. Kroppen opfører sig forskelligt på forskellige dage, så man stiger ikke hver gang, men overordnet skulle du se fremgang, hvis du bliver ved.

Og her er et løbeprogram, hvis du vil. Det kan også bruges på løbebånd.

http://iform.dk/traeningsplanner/traeningsprogram-loeb-5-km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share