Hvordan ser det her ud?


sumsar
 Share

Recommended Posts

Hej er 23 vejer 113kg og er 188cm høj og er kraftigt bygget.

Har et mål om at veje 90 kg til august.

Jeg har downloaded en kaloritæller app til min telefon så jeg har nogenlunde styr på hvad jeg indtager.

Indtager normalt mellem 2000 og 2500kcal dagligt fordelt på 6 måltider. 3 store, 3 små.

Indberegnet i mit daglige indtag er der 1-2 øl mandag til fredag efter arbejde.

Ikke indberegnet vil der måske være en bytur om måneden hvor der bliver drukket lidt mere.

Løber/går hver anden dag ca 4km på ca 25 min. (Er lige begyndt) de dage jeg ikke løber går jeg i et rask tempo 20min til en halv time.

Flytter inden længe og planlægger at melde mig ind i fitness det nye sted hvor jeg hver anden dag vil træne ben i form af stepmaskine og cykel og styrke. Og resten af dagene styrketræne overkrop. Og måske holde en ugentlig hviledag.

Lyder det fornuftigt og vil mit mål kunne lykkedes hvis jeg fortsætter?

Link to comment
Share on other sites

Hej! Har en side kommentar!

Ligevægtsindtag og beregningen for hvor meget du må indtage, og at alle de kloge siger at du max må nedsætte det med 500-700kcal, ellers kan din krop ik finde ud af det... Har læst tosset meget om det! Og forstår det faktisk på et ok plan.... Men har altså også flere succes historier hvor folk har indtaget langt mindre og opnået kanon resultater!

Mig selv f.eks har et lige vægt indtag på 3300+ jeg har ret fysisk hårdt arbejde, og dyrker motion cardio træning 30-40 min HVER dag, så mit ligevægtindtag skal jo ganges med måske faktor 1,4..... Og så derfra må jeg trække de 500-700kcal fra.... Meeeeen jeg har prøvet mig frem på egen måde inden jeg hørte og læste om disse teorier.... Jeg indtager 1500-1700kcal pr. Dag, og har pt. Tabt 9 kilo siden 2. Januar. Det er da et ok resultat! Er godt nok også en stor mand med en start vægt på 139kilo.

Så ved sku ik helt.... Tror man skal følge sin intuition og tro på sig selv, lytte til kroppen.... Og så behøver alt heller ik være lutter af sjov og ballade;-) lidt hårdt gør at sejren smager sødere!

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarende kan sagtens komme ned på 1500kcal om dagen men er bange for det går for hurtigt og huden ikke kan følge med. Og da jeg ikke har vanvittigt travlt tænkte jeg det ville være dumt at presse kroppen for meget.

Ang alkohol. Er ikke i tvivl om det bedste ville være at glemme alt lm det. Men åbv2ndt er det for mig en del af hyggen. Drikker tilgengæld aldrig sodavand eller spiser slik.

Havde i starten tænkt bare at løbe hver dag indtil jeg læste det kunne give en dårlig effekt.

Ang mad hvor meget har sammenhængen af kulhydrat protein og fedt at sige? Spiste f.eks i går 169g protein, 69g fedt og 248g kulhydrat. Hvilket nokner nogenlunde ens fordelt hver dag

Link to comment
Share on other sites

Jeg vejede i august 2013 præcis 106 kilo og er 187 cm. høj. Jeg begyndte at løbe hveranden dag. Styrketrænede på off-dagene. Så altså ingen off-dage. Fokus på kost. Spis sundt og små portioner. Startede også med 4 km. i elendige tider. Nu løber jeg 6 - 10 km. hveranden dag i gode tider og vejer 87 kilo her pr. 1. februar. Mit råd er, at fokusere på træning og kost. Pyt med at tælle kalorier stringent. Du ved udmærket, hvilket foder, du ikke skal komme i kæften. Slik, hvidt brød, kager, is, chips, sodavand og fast-food. Væk med det. Det samme med alkohol. Træner du kontinuerligt så kommer vægttabet.

Er enig med FameBoy i, at du ikke må skære så meget i kosten, at du sulter dig selv. For så æder kroppen forholdsmæssigt mere muskelmasse end nødvendigt og du risikerer at miste lysten/evnen til at gennemføre projektet.

Link to comment
Share on other sites

Mig selv f.eks har et lige vægt indtag på 3300+ jeg har ret fysisk hårdt arbejde, og dyrker motion cardio træning 30-40 min HVER dag, så mit ligevægtindtag skal jo ganges med måske faktor 1,4..... !

Den holder vist ikke helt den Formel. Det svarer til at du forbrænder 1320 Kcal på 30-40 min, det er vist noget i overkanten...

Og enig med de 2500Kcal. En ting er vægttab, noget andet er hvad du taber, og med så ekstremt vægttab kan det ikke undgås at der ryger muskler med...

Link to comment
Share on other sites

Hej! Har en side kommentar!

Ligevægtsindtag og beregningen for hvor meget du må indtage, og at alle de kloge siger at du max må nedsætte det med 500-700kcal, ellers kan din krop ik finde ud af det... Har læst tosset meget om det! Og forstår det faktisk på et ok plan.... Men har altså også flere succes historier hvor folk har indtaget langt mindre og opnået kanon resultater!

Mig selv f.eks har et lige vægt indtag på 3300+ jeg har ret fysisk hårdt arbejde, og dyrker motion cardio træning 30-40 min HVER dag, så mit ligevægtindtag skal jo ganges med måske faktor 1,4..... Og så derfra må jeg trække de 500-700kcal fra.... Meeeeen jeg har prøvet mig frem på egen måde inden jeg hørte og læste om disse teorier.... Jeg indtager 1500-1700kcal pr. Dag, og har pt. Tabt 9 kilo siden 2. Januar. Det er da et ok resultat! Er godt nok også en stor mand med en start vægt på 139kilo.

Så ved sku ik helt.... Tror man skal følge sin intuition og tro på sig selv, lytte til kroppen.... Og så behøver alt heller ik være lutter af sjov og ballade;-) lidt hårdt gør at sejren smager sødere!

Hey, men flot vægttab alligevel! Og med din startvægt, så er chancen for at det overvejende er fedt der er røget jo nok større...

Link to comment
Share on other sites

Tolle jeg ved ik hvordan du regner dig frem til en forbrænding på 1320kcal på 30-40 min??? Det synes jeg ikke jeg har skrevet noget om??

Jeg forbrænder pt. Typisk 420-490 kval på 30-40 min. Men det falder jo også i takt med vægten falder.

Jeg vil ik gi jer ret i det med kcal. Og jo muskel masse vil der nok ryge, men der bygges jo også konstant nye op Norman træner 6 dage om uge. Samtidig vil jeg fremhæve Henrik duer (fra tv3's extrem fed) han har haft utallige gode resultater med mænd på +130kg der skære sit kcal indtag ned til 1500-1700kcal pr. Og motion ved siden af, som har opnået voldsomme resultater, og holdbare vægt efterfølgende!

Men man skal ALTID passe på... Der er jo ikke to personer som er ens! Fordi det virker for mig med total kold tyrker på ALT usundt, så er det jo langt fra sikkert det virker på andre.... Nogle vil hellere trappe ned!

Go søndag aften:-)

(Dejligt med debat om noget der er så mange meninger om)

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarende kan sagtens komme ned på 1500kcal om dagen men er bange for det går for hurtigt og huden ikke kan følge med. Og da jeg ikke har vanvittigt travlt tænkte jeg det ville være dumt at presse kroppen for meget.

Ang alkohol. Er ikke i tvivl om det bedste ville være at glemme alt lm det. Men åbv2ndt er det for mig en del af hyggen. Drikker tilgengæld aldrig sodavand eller spiser slik.

Havde i starten tænkt bare at løbe hver dag indtil jeg læste det kunne give en dårlig effekt.

Ang mad hvor meget har sammenhængen af kulhydrat protein og fedt at sige? Spiste f.eks i går 169g protein, 69g fedt og 248g kulhydrat. Hvilket nokner nogenlunde ens fordelt hver dag

Du skal være opmærksom på, at man ikke kan sidestille de 3 energikilder. 1 g. protein svarer til 4 kcal, det samme med kulhydrat, mens der er 9 kcal pr. 1 gram fedt. Som du skriver det her får du altså 2289 kcal i alt.

676 kcal fra protein - lig med 29,5 %

992 kcal fra kulhydrat - lig med 43,3 %

621 kcal fra fedt - 27,2%

Det er lidt skævt i forhold til de anbefalinger som der er for folk, der gerne vil tabe sig: Der hedder anbefalingen 55% kulhydrater, 25% fedt og 20% protein. Så lidt mere kulhydrat og lidt mindre protein. I hvert fald, hvis du skal/vil holde dig til anbefalingerne.

En anden ting du skal overveje er alkoholen. I sig selv er det jo ikke som sådan "fedende" at drikke øl, men du kan bare ikke forbrænde andre energikilder i kroppen før alkoholen er væk. Det er værd at tænke på. Måske du kunne sætte dig et mål om, at du kun skal drikke en øl om dagen og så måske senere sige, at du kun drikker øl 3-4 gange om ugen. Forstår godt det er et spørgsmål om livskvalitet, men hvis du støder på en periode med mindre eller fraværende vægttab, er det måske her du skal starte med at ændre på noget.

Held og lykke med det

Link to comment
Share on other sites

Da jeg kan mærke i mine knæ at det går hårdt ud over dem når jeg løber. Nok mest på grund af vægt. Er jeg begyndt at tage 15 min på cross trainer og 15 min på kondicykel hver anden dag istedet. De andre dage prøver jeg at styrketræne. Har fået adgang til noget gratis træningsudstyr. Der er ikke ret mange maskiner min lidt er vel bedre end ingenting. Men der er håndvægte så er der nogen der kender et godt trængsprogam med håndvægte der virkelig giver noget?

Søger også link til nemme, hurtige og sunde og helst lidt billige aftensmads opskrifter. Har prøvet google men synes det er lidt en jungle.

Og siden jeg var på vægten for 4 uger siden har jeg tabt 5 kg så lidt sker der da

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt skævt i forhold til de anbefalinger som der er for folk, der gerne vil tabe sig: Der hedder anbefalingen 55% kulhydrater, 25% fedt og 20% protein. Så lidt mere kulhydrat og lidt mindre protein. I hvert fald, hvis du skal/vil holde dig til anbefalingerne.

Hvilke "anbefalinger" er det du henviser til her?

Den givne makrofordeling ser helt fin ud.

Faktisk vil jeg mene at såfremt man får a) dækket sit proteinbehov og b) får et minimum af fedt (~80g) er fordelingen stortset ligegyldig. I hvert fald på det her niveau.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej igen har nu tabt mig yderligere 3 kg og er super glad.

Er begyndt at spise mere paleo agtigt da jeg aldrig har været ret vild med kartofler osv passer det mig fint.

Jeg spiser ca 2000 kcal om dagen nu. Kan simpelthen ikke få mere ned.

Men er begyndt at føle mig temmelig træt sov 10 timer i nat og følte mig mere træt da jeg vågnede end jeg normalt gør på 6 timer. Er det normalt?

Eksempel på hvad jeg spiser på en dag.

Morgen: altid omelet af 3 æg med noget agurk tomat løg og 2 pølser og ketchup. Ca 5-600 kcal.

Klokken 10 spiser jeg gerne en håndfuld mandler. Ca 10.

Middag: bladet salat med 125g stegt kylling og lidt oliven.

Klokken 4 lidt mandler og evt en gulerod hvis jeg føler mig sulten. Men gør jeg sjældent.

Klokken 5 drikker jeg en øl

Aftensmad: en masse salat eller kogte grønsager og 150-200g kylling eller hakket oksekød og ketchup.

Træner ca 2 timer efter aftensmaden. Ca 30-45min

Ved en 10-11 tiden spiser jeg en lille bøtte tun i vand med lidt ketchup.

Er der noget jeg gør helt galt? Spiser cq det samme hver dag da det er nemt at lave og smager godt. Spiser også lidt ost til morgen og aftensmad.

Kommer jeg evt til at mangle vitaminer eller noget?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share